Preem förlänger sitt hyresavtal med Alecta Fastigheter

Preem har valt att förlänga sitt hyresavtal i fastigheten Lustgården 10 & 18, på Warfvinges väg i Stockholm. Hyresavtalet avser 5200 kvm2 och gäller i dryga 6 år.

Preem har utfört ett omfattande strategiskt arbete kring kontorets betydelse. En viktig fråga har varit att skapa en naturlig mötesplats som är anpassad efter bolagets behov vilket bland annat har resulterat i att Preem valt att optimera ytorna.

– Preem har, precis som många andra företag, märkt att pandemin till viss del förändrade kontorets syfte, vilket ställer högre krav på dess utformning. Med Alecta Fastigheter känner vi oss trygga med att vi tillsammans kan arbeta fram en modern och mer attraktiv kontorsmiljö, säger Sandra Rickström Mattsson, Facility Manager på Preem.

Att göra en grundläggande analys av kontorets syfte för att stödja bolagets kultur och uppfyllelse av affärsmål är helt i linje med Alecta Fastigheters bild av hur bolag hittar rätt kring framtida kontor.

Vi är jätteglada över att Preem stannar som kund hos oss och förlänger sitt avtal. Vi har uppskattat den dialog vi haft med Preem och att vi nu tillsammans skapar ett attraktivt kontor där medarbetare trivs och vill vara, säger Markus Hultquist, Kund och fastighetschef på Alecta Fastigheter.

Avtalet tecknades under sommaren. Cushman & Wakefield har företrätt Preem i hyresförhandlingen.

För ytterligare frågor kontakta;

Nickie Excellie, Chef Hållbarhet och Kommunikation Alecta Fastigheter 08-4416001

Om oss

Alecta Fastigheter är ett ungt fastighetsbolag och ett av de största i Sverige. Dagens innehav med kontor, handel, hotell och samhällsfastigheter värda drygt 52 miljarder ska växa de kommande åren. Vi är långsiktiga, framtidsorienterade och arbetar varje dag med att skapa framtidsvärde genom att lyfta människor, verksamheter och städer och ge god avkastning till Alectas pensionssparare.

Stjärnspäckat när Alecta Fastigheter lyfter eventverksamhet i Nacka10.1.2024 06:45:00 CET | Pressmeddelande

Alecta Fastigheter har ett stort fastighetsbestånd i Nacka Strand där den tidigare fabriksbyggnaden som inrymmer mötes- och eventanläggningen Nacka Strand Möten & Event ingår. Nu ska platsen och verksamheten få ett ordentligt lyft och samarbete har ingåtts med krögarprofilen Pontus Frithiof och event- och mässarrangören At Event. Nuvarande teknikleverantör Adapt blir en viktig part i den nya satsningen.