POWER Sverige

Succéöppning för POWER Sverige: försäljningsrekord redan före lunch

Dela

Kunderna fortsätter strömma till POWERs öppningsfester som startade på måndagsmorgonen i Barkarby och Heron City, Stockholm, och i Högsbo, Göteborg. Bilköerna sträckte sig långa i oktobersolen samtidigt som humöret var på topp. Redan före lunch har ett nytt försäljningsrekord på över 30 miljoner kronor nåtts, vilket är ett nytt branschrekord. Under förmiddagen har det sålts produkter till ett värde av 6 miljoner kronor per timme.

POWER/Noel Edling POWER

Måndagen den 9 oktober slog POWER upp dörrarna till de tre ombyggda varuhusen i Barkarby och Heron City och i Högsbo, Göteborg, med en stor lanseringsfest. Tusentals nyfikna kunder stod i kö för att besöka varuhusen som öppnade klockan 07.00. och redan vid lunch sattes ett nytt försäljningsrekord på 30 miljoner kronor.

– Äntligen är vi igång på riktigt, nu kör vi Sverige! Alla grymma medarbetare som jag pratat med idag vittnar om samma sak, vi har en helt galen och fantastisk första dag här i Stockholm och Göteborg. Det här är dessutom bara början, redan nu på fredag är det dags för lanseringsfester i våra övriga 26 butiker runtom i landet, berättar en glad Robert van Toor, vd för POWER Sverige.

Den första kunden började köa vid 20.30 på söndagskvällen utanför POWER Barkarby, nästan elva timmar före öppning. Vid klockan 07.00 hölls det invigningstal och bandklippning innan alla shoppingssugna kunder välkomnades in till en heldagsfest med kampanjpriser, tävlingar och fika. För att kunna hantera alla köer och fortsatt upprätthålla bästa möjliga service har varje varuhus förstärkts med duktiga medarbetare från hela landet och 20 extra kassalinjer upprättats.

Livestreaming med Anis Don Demina från premiärfesten
Från klockan 18 livestreamar artisten och sociala medie-profilen Anis Don Demina på TikTok från premiärfesten i både Barkarby och Heron City. Han kommer även lotta ut priser till ett värde av över 100 000 kr till några lyckliga vinnare.

Lanseringsfest i resten av landet
Efter att POWERs tre största varuhus öppnat ”på nytt” med lanseringsfester är det nu dags för en gigantisk rikstäckande kampanj, där de resterande 26 svenska POWER-varuhusen också kommer slå på stora trumman. Öppningsfesterna startar på fredag med kampanjerbjudanden som sträcker sig över hela helgen.

– Att vi på mindre än två månader byggt om 29 varuhus, bytt skyltar och tränat upp över 1300 anställda i ”the POWER way of working” tycker jag säger något om hur extremt motiverade vi har varit att äntligen kunna öppna upp i Sverige och välkomna våra kunder. Jag vill även tipsa att om man går och funderar på att köpa den där julklappen eller en elektronikprodukt till sig själv så är det rätt tid att göra det nu – under lanseringsveckan har vi bättre priser än under Black Friday på många produkter! avslutar Robert van Toor.

Nyckelord

Kontakter

Monica Iren FastingNordic PR & Communication Manager, POWER

press@power.se

Följ POWER Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige

Julhandeln börjar allt tidigare – POWER satsar på liveshopping under Black Weeks13.11.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Knappt hälften av de tillfrågade i POWERs egna kundundersökning säger att de planerar att starta julhandeln tidigare i år, och hela 60 procent svarar att de planerar att köpa julklappar redan under Black Weeks. En av fyra uppger att de ska köpa fler julklappar än ifjol, något som lockar fler att kika efter bra erbjudanden. Med andra ord kommer det bli en intensiv kamp om kunderna under årets julhandel.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye