Succéöppning för POWER Sverige: försäljningsrekord redan före lunch
Kunderna fortsätter strömma till POWERs öppningsfester som startade på måndagsmorgonen i Barkarby och Heron City, Stockholm, och i Högsbo, Göteborg. Bilköerna sträckte sig långa i oktobersolen samtidigt som humöret var på topp. Redan före lunch har ett nytt försäljningsrekord på över 30 miljoner kronor nåtts, vilket är ett nytt branschrekord. Under förmiddagen har det sålts produkter till ett värde av 6 miljoner kronor per timme.
Måndagen den 9 oktober slog POWER upp dörrarna till de tre ombyggda varuhusen i Barkarby och Heron City och i Högsbo, Göteborg, med en stor lanseringsfest. Tusentals nyfikna kunder stod i kö för att besöka varuhusen som öppnade klockan 07.00. och redan vid lunch sattes ett nytt försäljningsrekord på 30 miljoner kronor.
– Äntligen är vi igång på riktigt, nu kör vi Sverige! Alla grymma medarbetare som jag pratat med idag vittnar om samma sak, vi har en helt galen och fantastisk första dag här i Stockholm och Göteborg. Det här är dessutom bara början, redan nu på fredag är det dags för lanseringsfester i våra övriga 26 butiker runtom i landet, berättar en glad Robert van Toor, vd för POWER Sverige.
Den första kunden började köa vid 20.30 på söndagskvällen utanför POWER Barkarby, nästan elva timmar före öppning. Vid klockan 07.00 hölls det invigningstal och bandklippning innan alla shoppingssugna kunder välkomnades in till en heldagsfest med kampanjpriser, tävlingar och fika. För att kunna hantera alla köer och fortsatt upprätthålla bästa möjliga service har varje varuhus förstärkts med duktiga medarbetare från hela landet och 20 extra kassalinjer upprättats.
Livestreaming med Anis Don Demina från premiärfesten
Från klockan 18 livestreamar artisten och sociala medie-profilen Anis Don Demina på TikTok från premiärfesten i både Barkarby och Heron City. Han kommer även lotta ut priser till ett värde av över 100 000 kr till några lyckliga vinnare.
Lanseringsfest i resten av landet
Efter att POWERs tre största varuhus öppnat ”på nytt” med lanseringsfester är det nu dags för en gigantisk rikstäckande kampanj, där de resterande 26 svenska POWER-varuhusen också kommer slå på stora trumman. Öppningsfesterna startar på fredag med kampanjerbjudanden som sträcker sig över hela helgen.
– Att vi på mindre än två månader byggt om 29 varuhus, bytt skyltar och tränat upp över 1300 anställda i ”the POWER way of working” tycker jag säger något om hur extremt motiverade vi har varit att äntligen kunna öppna upp i Sverige och välkomna våra kunder. Jag vill även tipsa att om man går och funderar på att köpa den där julklappen eller en elektronikprodukt till sig själv så är det rätt tid att göra det nu – under lanseringsveckan har vi bättre priser än under Black Friday på många produkter! avslutar Robert van Toor.
Nyckelord
Kontakter
Monica Iren FastingNordic PR & Communication Manager, POWER
press@power.seFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
POWER går Lower Than Low med ny låt och musikvideo18.10.2024 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Elektronikutmanaren POWER tar nästa steg i sin marknadsföring och lanserar en nordisk underhållningskampanj, där den nyproducerade låten Lower Than Low med tillhörande musikvideo står i centrum. Vem artisten bakom låten är förblir dock en hemlighet…
Ändring av vd för POWER Sverige12.7.2024 14:47:49 CEST | Pressmeddelande
Robert van Toor slutar som vd för den svenska marknaden.
POWER lanserar reklamkonceptet LOW LOW LOW – ska befästa rollen som Sveriges nya moderna lågprisalternativ26.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nordens största elektronikutmanare POWER fortsätter ta mark och öka sin närvaro på den svenska marknaden. Nu lanserar man reklamkonceptet LOW LOW LOW på bred front för att befästa sin position som det nya och moderna lågprisalternativet bland elektronikkedjorna i Sverige.
Sex månader efter Sverigelansering har POWERS kundklubb nått en miljon medlemmar16.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
För drygt ett halvår sedan tog POWER över MediaMarkts svenska verksamhet. Kundklubben MyPOWER har sedan dess haft en urstark tillväxt, och nu kan elektronikkedjan avslöja att klubben nått en miljon medlemmar i Sverige.
Smarta produkter hjälper dig spara el och pengar när temperaturen sjunker9.1.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Under förra vintern upplevde vi historiskt höga elpriser, och även om denna säsong inte ser ut att bli riktigt lika kostsam utmanas de svenska hushållen ännu en gång av stigande elkostnader. Men det finns många smarta knep att ta till för att minska både elförbrukning och elräkning. Jörgen Bärnau, försäljningschef för vitvaror på POWER Sverige, delar här med sig av sina bästa tips för att komma undan billigare när temperaturerna sjunker och elpriserna stiger.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum