Lasse Stefanz startar talangjakt
Tidernas svensktoppslåt.
Nu ska ”De sista ljuva åren” bli en Tiktok-succé.
- I varje stad ska en ny sångfågel upp på scenen. Det blir häftigt, säger Olle Jönsson.
Sjunger du i kör eller gillar karaoke? Nu finns en unik chans, eftersom Olle Jönsson saknar duett-partner. Inför varje höstgig ska Lasse Stefanz efterlysa stadens egen ”Christina Lindberg”. Duetten ”De sista ljuva åren” är bandets signum. 1989 slog hiten på Svensktoppen - och stannade i 65 veckor.
- Christina var bara 19 år när vi spelade in ”De sista ljuva åren”. Lasse Stefanz hade firat 20- årsjubileum, men låten blev som tändvätska för oss alla. Sedan dess har Christina släppt sexton egna plattor och gjort solokarriär, säger Olle.
Sveriges Radio utsåg hiten till ”Tidernas svensktoppslåt” 2002. Bandets Christer Ericsson skrev låten, som därefter har fått ett liv hos bl.a Sven-Bertil Taube, Anna Ternheim, Black Ingvars och Peter LeMarc.
- Vi har även brutit mark hos dom yngre, genom låt-samarbeten med Sofie Svensson & dom där, Darin, Anna Ternheim och Amason. På det sättet har vi blivit kult även hos en ung publik, säger Olle.
Talangjakten pågår redan, i stad efter stad, på bandets hemsida.
- Vi har 20 oktober som deadline. När vi samlat in alla namn, ska vi utse en sångerska i varje stad.
Jag hoppas och tror att det finns intresse över hela Sverige. Jag har sjungit låten på skånska ett halvt liv. Nu vill jag höra den på alla tänkbara dialekter, till och med på stockholmska, skrattar Olle.
- Anmäl gärna en kompis, det blir ett häftigt och ovanligt minne, säger Olle med ett leende.
Anmälningar till ”Vill du bli vår nya stjärna?” sker på www.lassestefanz.se
Showdatum i höst:
21/10 Alingsås, Alströmerteatern
22/10 Karlstad, CCC
27/10 Uddevalla, Östraboteatern
28/10 Jönköping, Konserthuset
31/10 Stockholm, Berwaldhallen
2/11 Skellefteå, Sara Kulturhus
3/11 Östersund, Folkets Hus
5/11 Linköping, Konserthuset
11/11 Skövde, Arena Skövde
12/11 Halmstad, Teatern
15/11 Växjö, Konserthuset
16/11 Malmö, Malmö Live
18/11 Kristianstad, Arenan
Biljetter: showtic.se
Lasse Stefanz konsertshower presenteras av 2Entertain i samarbete LS Tonart Nöjesproduktion. Producent Janne Andersson. Press Magnus Stråberg, magnus@straberg.se Turnéledare Peter PJ Jägerhult.
2Entertain part of Moment Group
Nyckelord
Bilder
Länkar
Följ Moment Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Moment Group
Ballbreaker blir Green Key-certifierat21.11.2024 08:04:07 CET | Pressmeddelande
Ballbreaker har nått en ny nivå i sitt hållbarhetsarbete genom att få sin konferensverksamhet certifierad genom Green Key, en internationellt erkänd miljömärkning för anläggningar inom besöksnäringen. Certifieringen är ett kvitto på att Ballbreaker uppfyller höga krav inom 13 olika hållbarhetsområden, samtidigt som den stärker engagemanget för att fortsätta utveckla verksamheten för en hållbar framtid.
Oväntad återkomst för succéduo: ”Jag har längtat efter Rut”20.11.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Utsålda hus. Förlängd spelperiod. Över 200.000 sålda biljetter. Därmed tänkte Tommy Körberg sätta punkt för sitt Änglagård. Men så blir det inte. Tommy och motspelaren Helen Sjöholm återvänder, i Väst- och Sydsverige.
Rapporten för tredje kvartalet är publicerad15.11.2024 09:57:52 CET | Pressmeddelande
Ett kvartal med ökad omsättning men försämrad lönsamhet
Musikalsuccén Moulin Rouge! The Musical sätts upp på Rondo i Göteborg.12.11.2024 08:00:02 CET | Pressmeddelande
Hösten 2025 flyttar den nordiska non-replica produktionen av musikalsuccén Moulin Rouge! The Musical vidare till Rondo i Göteborg. Rondo förvandlas från en klassisk arena för krogshow till en mäktig teaterscen och övergår samtidigt till det sena 1800- talets Paris där publiken får möjlighet att återuppleva La Belle Époque.
Vår hållbarhetsresa - här gör vi störst skillnad7.11.2024 09:56:18 CET | Pressmeddelande
Vi står alla inför ett viktigt arbete för en mer hållbar framtid och inom vår koncern är hållbarhet inte bara ett mål, det är en resa som involverar alla våra verksamheter. Vi tror på att skapa en övergripande strategi med målsättningar på koncernnivå och därtill får respektive bolag och arena friheten att utveckla och addera initiativ som är anpassade för just deras verksamhet. Att erbjuda upplevelser är inte bara en god affärsidé, det bidrar också till ett mer hållbart samhälle, där gemenskap och välbefinnande står i centrum. Våra erbjudanden är i grunden mer hållbara än mycket annan konsumtion men det innebär inte att vi kan slå oss till ro.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum