Elgiganten

Elgiganten hyllar egentid i stor varumärkeskampanj

Dela

Egentid visar sig vara avgörande för svenskarnas välbefinnande och gör dem till en bättre version av sig själva. Elgiganten lanserar nu en stor varumärkeskampanj med fokus på att hylla alla dem som prioriterar sin egentid – och således investerar i sig själva. Kedjan visar hur elektronikprodukterna som de säljer både skapar underhållning och möliggör för den egentid som många behöver i sin vardag.

Hela 8 av 10 svenskar anser att prioritera sin egentid är avgörande för deras välbefinnande.

Många lever idag ett hektiskt liv med familj, karriär och måsten. Det är därför viktigt att ta tid för sig själv och göra det man mår bra av – för att slappna av och få ny energi. Hela 8 av 10 anser att prioritera sin egentid är avgörande för deras välbefinnande, enligt en färsk undersökning på uppdrag av Elgiganten. En stor andel hävdar till och med att egentid gör dem till en bättre förälder, partner eller vän. Dessa insikter tar Elgiganten fasta på i en stor varumärkeskampanj som hyllar värdet av just egentid.

- Eftersom tekniken är en viktig del i våra liv, vill vi med varumärkeskampanjen visa hur våra produkter kan skapa underhållning, fokus eller frigöra mer tid i vardagen. Elgiganten hyllar egentiden och den värdefulla energin som den ger oss, säger Karolina Åhs Karlsson, Head of Marketing & E-com på Elgiganten.

Kampanjen går rikstäckande i bland annat TV, på bio, OLV och DOOH med start i vecka 42.

- Berättarmässigt så tycker jag att det finns något intressant i att något som kan upplevas som en egoistisk handling, i själva verket, om man ser till den bakomliggande orsaken, kan vara raka motsatsen. Jag behöver en stund för mig själv nu, så jag kan vara mitt bästa jag senare, säger Joakim Labraaten, Executive Creative Director på Publicis Groupe Nordic.

Se varumärkesfilmen här: https://www.youtube.com/watch?v=OYxOGM15jyQ

Kontakter

Om oss

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Bolaget är en av de aktörerna som omsätter mest inom detaljhandeln. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3.700 anställda och 176 butiker och varuhus över hela landet. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i såväl stadskärnor och gallerior. Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.

LÄS MER OM:
Elgigantens sortiment och mer om bolagets hållbarhetsarbete.

Följ Elgiganten

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Elgiganten

Elgiganten låter gamers omvandla digitala tillgångar ”skins” till hemelektronik14.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Genom så kallade ”skins” kan kläder, vapen och utrustning ändra utseende i spel - något som har blivit alltmer eftertraktat och värdefullt inom gamingkulturen. Samtidigt har det blivit populärt att byta skins mot pengar om dessa ligger och samlar digitalt damm. Därför lanserar Elgiganten en ny betalmetod som gör det möjligt för gamers att omvandla skins till hemelektronik i kedjans fysiska butiker.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye