Tindra Sjöberg Klar för Bronsmatch på U23-VM i Brottning

Tirana, Albanien – 25 oktober, 2023

Svenska Brottningsförbundet meddelar med glädje att brottaren Tindra Sjöberg idag har kämpat sig till bronsmatch i 68 kg-klassen på U23-VM i Tirana. Den spännande matchen är planerad att äga rum imorgon kväll, vid cirka 19:30, där Tindra kommer att ställas mot en duktig motståndare från Kanada.

Tindra Sjöberg har redan visat sin skicklighet genom att tidigare i år ta en bronsmedalj på U23-EM och delta i senior-VM i september. Under detta U23 världsmästerskap har hon på nytt visat sin beslutsamhet och kämparanda. I åttondelsfinalen mötte hon Noémi Szabados från Ungern, som tidigare besegrade henne på förra årets U23-VM och som tog en bronsmedalj på U23-EM i våras. Efter en intensiv match, där Tindra segrade med poängen 3-2, kunde hennes hand höjas som segrare.

I kvartsfinalen stod Tindra emot Alina Shauchuk från Ryssland, och efter en tuff och jämn match var det Shauchuk som gick vidare till semifinal.

Då Shauchuk vann semifinalen så står det nu klart att Tindra kommer att brottas om bronsmatch imorgon kväll i Albaniens huvudstad Tirana. Denna spännande match kommer att göras upp emot Vanessa Keefe från Kanada.

Svenska Brottningsförbundet önskar Tindra Sjöberg all framgång i morgondagens bronsmatch.

För ytterligare information eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Sammanfattning av Europamästerskapen 202419.2.2024 18:47:36 CET | Nyheter

Med allt från dramatiska matcher till imponerande prestationer mot högt rankade motståndare är Europamästerskapen i Bukarest 2024 avslutad och en passande tidpunkt att reflektera och hylla Sveriges prestationer på brottningsmattan. Med tio skickliga brottare i truppen som representerade Sveriges landslag visade vi upp en bredd och styrka i tävlingen. Som Europamästerskapen i Bukarest 2024 avslutades kan vi se tillbaka på dessa minnesvärda ögonblick med stolthet och glädje. Samtidigt som vi ser vi fram emot nästa kapitel i resan, med spännande utmaningar och möjligheter som väntar runt hörnet på vägen mot större mål och drömmar.

Dubbelt Svenskt Medaljhopp på Europamästerskapen i Bukarest15.2.2024 17:29:44 CET | Pressmeddelande

Idag har Sverige dubbla anledningar att fira på Europamästerskapen i Bukarest, då två av våra brottare, Jonna Malmgren och Johanna Lindborg, har tagit mästerskapet med storm och säkrat vars en plats i morgondagens finalpass. De har visat styrka och kämparglöd i sina respektive viktklasser och är redo att brottas om medaljerna. Lindborg är i bronsmatch och Malmgren är i final, där hon dessutom har chansen att vinna sitt tredje raka guld på Europamästerskapen.