Tindra Sjöberg Klar för Bronsmatch på U23-VM i Brottning

Tirana, Albanien – 25 oktober, 2023

Svenska Brottningsförbundet meddelar med glädje att brottaren Tindra Sjöberg idag har kämpat sig till bronsmatch i 68 kg-klassen på U23-VM i Tirana. Den spännande matchen är planerad att äga rum imorgon kväll, vid cirka 19:30, där Tindra kommer att ställas mot en duktig motståndare från Kanada.

Tindra Sjöberg har redan visat sin skicklighet genom att tidigare i år ta en bronsmedalj på U23-EM och delta i senior-VM i september. Under detta U23 världsmästerskap har hon på nytt visat sin beslutsamhet och kämparanda. I åttondelsfinalen mötte hon Noémi Szabados från Ungern, som tidigare besegrade henne på förra årets U23-VM och som tog en bronsmedalj på U23-EM i våras. Efter en intensiv match, där Tindra segrade med poängen 3-2, kunde hennes hand höjas som segrare.

I kvartsfinalen stod Tindra emot Alina Shauchuk från Ryssland, och efter en tuff och jämn match var det Shauchuk som gick vidare till semifinal.

Då Shauchuk vann semifinalen så står det nu klart att Tindra kommer att brottas om bronsmatch imorgon kväll i Albaniens huvudstad Tirana. Denna spännande match kommer att göras upp emot Vanessa Keefe från Kanada.

Svenska Brottningsförbundet önskar Tindra Sjöberg all framgång i morgondagens bronsmatch.

För ytterligare information eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta: