NTM:s prenumeranter får fri tillgång till Aftonbladets e-tidningar
Nu får NTM:s alla premiumkunder ännu mer värde i sina prenumerationer.

‑ För oss på NTM är det viktigt att våra premiumkunder ska känna att de får mer än de förväntar sig. Genom att inkludera Aftonbladets e-tidningar i det redan omfattande utbudet av e-tidningar, lokala nyhetssajter och livesport vill vi helt enkelt ge våra kunder mer. Detta premiumerbjudande ger en bred och mångsidig nyhetsupplevelse med möjlighet att följa aktuella händelser, fördjupa sig i sportvärlden och ta del av featurejournalistik, säger Marcus Gyllander, försäljningschef Konsumentaffären på NTM.
Samarbetet mellan NTM och Aftonbladet innebär att den som redan idag har en Premium-prenumeration hos någon av NTM:s 19 lokaltidningar nu också får fri tillgång till Aftonbladets e-tidningar.
‑ Nu tar vi ett steg till i samarbetet mellan NTM och Aftonbladet. Det är spännande att vi får möjlighet att erbjuda vårt varierande sortiment av titlar till NTM:s premiumkunder. Jag tror att våra titlar på Aftonbladet kommer att bli ett bra komplement till NTM:s övriga utbud. Jag tror att enkelheten mot kunderna, det vill säga att allt finns i en och samma app, är nyckeln till framgång. Det ska bli roligt att följa hur erbjudandet tas emot säger Michael Fristedt, affärschef Print Aftonbladet.
NTM har sedan tidigare ett samarbete med Aftonbladet som innebär att prenumeranterna kan köpa Aftonbladet, Sportbladet och kryss- och tv-bilagor som ett tillval, men det nya samarbetet ger prenumeranterna fri tillgång till betydligt fler av Aftonbladets publikationer.
‑ Genom att erbjuda våra premium-prenumeranter ännu mer innehåll hoppas vi öka lojaliteten och det digitala engagemanget hos våra läsare, säger Jenny Hoflund, affärsområdeschef för Konsumentaffären på NTM.
Kontakter
Marcus GyllanderFörsäljningschef Konsumentaffären på NTM
Tel:011-200213marcus.gyllander@ntmmedia.seJenny HoflundAffärsområdeschef Konsumentaffären på NTM
Tel:016-15 61 54jenny.hoflund@ntm.seMichael FristedtAffärschef Print Aftonbladet
Tel:08-51424639michael.fristedt@aftonbladet.seVår styrka är det lokala!
NTM är en av Sveriges största koncerner för lokal media. Kärnan i verksamheten är det redaktionella arbetet. Vi levererar lokala nyheter varje dag och verkar för det välmående lokala samhället för att skapa en bättre plats att leva och verka i. Med trovärdig nyhetsmedia som grund för hela verksamheten har vi medarbetare, läsare och kunder från Småland till Norrbotten.
NTM är en stiftelseägd koncern. Genom stiftelseformen garanteras oberoende och stabilitet. Företaget har inga kortsiktiga avkastningskrav så vi kan agera långsiktigt med främsta syfte att bedriva publicistisk verksamhet.

Följ NTM
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från NTM
SVHL:s bolag samlas i gemensam organisation6.11.2025 16:11:51 CET | Pressmeddelande
De senaste åren har samarbetet mellan Svensk Hemleverans två bolag i norr och syd fördjupats. Nu tar vi nästa steg och samlas i en gemensam organisation där flera chefer får ett bredare ansvar för helheten.
Online Voices växlar upp – från röstbyrå till kreativ ljudpartner16.9.2025 12:25:56 CEST | Pressmeddelande
Online Voices, Nordens ledande röst- och ljudbyrå, lanserar nu en ny visuell identitet och tar nästa steg i sin utveckling. Med fortsatt fokus på snabb leverans och hög kvalitet inom voice over och ljudproduktion, växer nu erbjudandet med audio branding, konceptutveckling, strategisk ljudkommunikation och AI voice solutions.
NTM bäst i världen på att utveckla den lokala journalistiken23.5.2025 07:29:55 CEST | Pressmeddelande
NTM-koncerns redaktionella utbildningskoncept Vässa vardagen har vunnit första pris i världens främsta internationella medietävling. Vid en gala i New York fick NTM på torsdagskvällen ta emot första pris i kategorin Best Innovation in Newsroom Transformation.
Två nya försäljningschefer på NTM Media i Norrbotten och Västerbotten9.5.2025 13:39:11 CEST | Pressmeddelande
Intresset för marknadsföring i lokal nyhetsmedia i Norrbotten och Västerbotten är stort och har under senaste kvartalet ökat avsevärt. För att möta den ökade efterfrågan har NTM Media tillsatt två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom blir ny chef i Västerbotten och Andreas Bergman kliver in som ny chef i Norrbotten.
Kampanj för det fria ordet – och rätten att berätta om det som skaver3.5.2025 08:52:46 CEST | Pressmeddelande
Idag firar vi pressfriheten. Vår rätt att berätta de historier som alla behöver läsa och vår rätt att publicera utan censur. I en gemensam kampanj uppmärksammar NTM:s nyhetstitlar den fria pressens betydelse för ett öppet och demokratiskt samhälle.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum