Lidl Sverige

Lidls Snack Day-chips är topptestade enligt Svenska Dagbladet

Dela

Chips är ett måste när det vankas fredagsmys hos de svenska hushållen. När Lidls eget varumärke, Snack Day, sätts på prov visar det sig också vara en favorit bland konsumenterna. Den här gången har Snack Day Extra krispiga chips i smaken Sourcream & Onion kammat hem en topplacering, enligt Svenska Dagbladets testpanel.

I veckan testade Svenska Dagbladets testpanel tio olika sorters chips i den populära smaken Sourcream & Onion och Lidls Snack Day hamnade i toppen. Med omdömen som ”bra krispighet och tydlig smak av Sourcream & Onion, utan att den tar över” och ”en lyxig variant man vill ha nära tillhands på festen” kammade Lidl hem en andraplacering med 5 av 6 i betyg.  

– Trots att våra Snack Day Extra krispiga chips är de näst billigaste i testet upplevs de som lyxiga och det är vi otroligt stolta över. Det är ett bevis på vårt löfte om högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Robert Stekovic, Inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige. 

Snack Day Extra krispiga chips i smaken Sourcream & Onion kostar 19,90 kr för 200 gram.  

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter

Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye