Ny vinterkampanj från IKEA gör plats för allt och alla
Aldrig har väl vinterns högtider kommit lägligare än just i år. Att får vara tillsammans med vänner och familj ger ett avbrott från räntor, inflation och annan oro. Årets vinterkampanj från IKEA handlar om att öppna både hem och hjärta.
– Vi hoppas kunna inspirera till att ta hand om varandra och få var och en att känna sig välkommen precis som en är, säger Jonas Westberg, Country Marketing Communication Leader på IKEA Sverige.
Med några listiga förvaringslösningar från IKEA blir det mer plats för livet hemma. Antingen genom att stoppa undan saker i skåp, lådor eller praktiska nätbackar. Förvaringslösningar kan också rymma saker till högtidens alla gäster – extrastolar, glöggkoppar och sköna plädar. Plats för allt, men också plats för alla.
I kampanjens olika filmer får vi möta vänner och släktingar precis som de är. Alla har de sin roll i vinterns och julens traditionsenliga träffar och är mänskligt förutsägbara i sina handlingar. Kanske är det just det som ger julens speciella känsla av trygghet – att vi får vara oss själva och att det är okej.
– Det är extra roligt att vi samarbetar med influencern och skådespelaren Ellen Bergström genom hela kampanjen, hon dyker upp både i tv och i sociala medier, säger Jonas Westberg.
Kampanjen går live vecka 45 i Sverige på bland annat tv, VOD, utomhus, sociala medier och IKEA Sveriges egna kanaler.
Reklambyrå är Åkestam Holst och filmerna är producerade av Social Club.
Arbetsgrupperna som har jobbat med kampanjen nedan.
IKEA
Country Marketing Manager, IKEA Sverige Helena Gouveia
Country Marketing Communication Leader, IKEA Sverige Jonas Westberg
Åkestam Holst
Client Lead: Matilda Zoc
Client Director: Kjell Månsson
Head of Strategy: Jerker Winther
Strategist: Sindra Liebe
Creative Director: Daniel Vaccino
Art Director: Jesper Holst, Hanna Meijer
Copywriter: Johannes Ivarsson, Mark Ardelius, Carl Rets
Account Manager: Anna Nollendorfs, Jessica Söder
Agency Producer: Magnus Kennhed
Content Creative Strategist: Rosanna Hagald, Sofie Hammers
Content Creative: Johnny Wettergren
Designer: Anna Forsberg:
Social Club
Director: Simon Kaijser
Executive producer: Henrik Lagercrantz
Producer: Elin Jonsson
Kontakter
Pressjourstelefon – medieförfrågningar om IKEA Sverige
Tel:0476-44 07 70prse@ikea.comBilder
Om oss
IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 21 IKEA-varuhus, samt ett tiotal planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 172 miljoner besök under verksamhetsåret 2022. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 10 000 inom varuhusorganisationen.
Följ IKEA
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från IKEA
IKEA återkallar vissa VARMFRONT portabel batteriladdare på grund av brandrisk17.7.2024 08:00:04 CEST | Pressmeddelande
IKEA uppmanar alla kunder som äger en VARMFRONT portabel batteriladdare 10 400 mAh (modellnummer E2038) med datumstämpel (ååww) 2313, 2316, 2318 eller 2319, eller en VARMFRONT portabel batteriladdare 5 200 mAh (modellnummer E2037) med datumstämpel (ååww) 2318, 2319 eller 2322, att omedelbart sluta använda den och kontakta IKEA för en ersättningsprodukt eller full återbetalning.
IKEA presenterar HÖSTAGILLE med färger för att fira hösten1.7.2024 10:00:59 CEST | Pressmeddelande
Oavsett om du ska duka ett bord för höstens sammankomster, skapa en mysig atmosfär för höstkvällarna eller ha en halloween-fest så är HÖSTAGILLE en kollektion för dig.
IKEA öppnar ny butik i Mall of Scandinavia19.6.2024 17:00:14 CEST | Pressmeddelande
IKEA Sverige fortsätter att investera i Stockholm och tar nu nästa steg i expansionen genom att öppna en butik i Sveriges största köpcentrum, Westfield Mall of Scandinavia. Genom fortsatta investeringar vill IKEA, med hjälp av nya butiksformat, komma närmare fler stockholmare.
Svenske astronauten överlämnar rymdnyckel till IKEA Museum14.6.2024 08:44:54 CEST | Pressmeddelande
Efter 22 dagar i rymden landar nu den första IKEA insexnyckeln som varit i rymden i Älmhult. Idag, 14 juni, kommer ESA-astronauten Marcus Wandt till IKEA Museum för att överlämna det beresta verktyget.
IKEA presenterar Tyg – hemtextil som inspirerar till kreativitet13.6.2024 11:00:11 CEST | Pressmeddelande
Med tjugo mönster skapade av tretton designer presenterar IKEA Tyg, en kollektion med tre meter långa, färdigklippta tyger – utformade för att väcka fantasin och kreativiteten med hjälp av textilens kraft. Genom dynamiska mönster och färger som speglar skandinavisk modern design bjuder Tyg in till kreativitet med oändliga möjligheter.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum