TSS Travel Scandinavia: Pris för verkligen hållbar turism
Du som reser med TSS bidrar till att skydda människor och miljö

Vi pratar inte bara, utan vi agerar också konsekvent – för bevarandet av natur och miljö, för bättre arbetsvillkor, för allas vår framtid! För TSS, Travel Service Scandinavia, är denna princip av grundläggande betydelse. Travelife – ett viktigt, internationellt erkänt turisminitiativ – har nu gett TSS en särskild utmärkelse för företagets extraordinära insatser för social och ekologisk hållbarhet. Som en av få researrangörer i Norden har TSS utsetts till "Travelife Partner" i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
Detta betyder: alla som väljer att resa med TSS bidrar särskilt till att skydda människor och miljö.
De viktigaste förutsättningarna för Travelife-utmärkelsen är företagets aktiva sociala ansvar – inklusive arbetsvillkor – och rättvisa affärspraxis, främjande av kulturell mångfald samt ett tydligt och hållbart miljöarbete.
TSS, en av Nordens största studieresearrangörer med hundratusentals gäster, har tagit fram en omfattande katalog med strikta, företagsspecifika hållbarhetsriktlinjer. Dessa gäller även alla våra samarbetspartners. Några exempel är:
- På semesterdestinationerna används endast moderna bussar med lägsta möjliga CO2-utsläpp.
- På plats erbjuder TSS inga utflykter som skadar människor, djur, växter eller naturresurser eller som är socialt och kulturellt oacceptabla. De utbildade guiderna följer med och ger TSS-gästerna råd om detta, även för att främja lokala tjänster, hantverk och produkter.
- TSS-anställda utomlands skyddas av sjuk- och ansvarsförsäkringar i enlighet med nationell lag.
- Vi skriver inte ut om det inte behövs, sorterar skräp och använder certifierat återvunnet papper – även för att trycka broschyrer.
Som en stor researrangör tar TSS stort socialt ansvar över hela världen. Vi har i flera år gett stöd till behövande barn i Nepal, Turkiet, Ghana, Vietnam och Sydafrika genom olika projekt och insamlingskampanjer.
Rud, Norge
Kontakter
Kontakt
Tel:0 844 685 504info@tss-travel.seBilder


As wholly owned subsidiary of dpa, news aktuell provides business and organizations with effective access to media and consumers. Via the smart tools ots and zimpel, PR content accesses all media formats, including classical print, high click-rate online portals and social networks. In addition, news aktuell publishes all its customers’ PR content on www.presseportal.de, one of the PR portals with the greatest reach in Germany. By this means, all the relevant multipliers are reached globally, from editors, via digital influencers right up to specialist bloggers and interested consumers. news aktuell has been on the market since 1989. The company, with a staff complement of more than 135, has its headquarters in Hamburg. Other offices are in Berlin, Dusseldorf, Frankfurt und Munich.
Följ news aktuell GmbH
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från news aktuell GmbH
MT Raceteam entering Ligier European Series with 16 year old Marcus Terkildsen / attractive partnerships and high visibility available18.12.2025 13:28:55 CET | Press Release
Copenhagen, Dec 18, 2025 - MT Raceteam is proud to announce its 2026 entry into the prestigious Ligier European Series, where the team will compete in a state-of-the-art Ligier JS2 R supplied by 23 Events Racing. This marks an important milestone for both the team and sixteen-year-old Danish driver Marcus Terkildsen as they step into one of Europe’s most competitive championships.
NTT DATA acquires The Cloud People to expand ServiceNow expertise and strengthen global reach18.12.2025 12:00:00 CET | Press Release
Bielefeld, Germany/Oslo, Norway — December 18, 2025 — NTT DATA announces the acquisition of The Cloud People Group AS, one of the largest pure-play ServiceNow partners in Europe. Founded in 2019, The Cloud People is headquartered in Oslo, Norway, with offices across northern Europe, the USA and Brazil, and will become part of NTT DATA Business Solutions, a business unit of NTT DATA. As a leading provider of ServiceNow solutions for medium and large enterprises, The Cloud People offer a focused value proposition covering the entire ServiceNow platform. The company delivers services across multiple workflows including IT service management, incident, problem and change management, automation of routine tasks, resource planning, onboarding and offboarding of employees, as well as customer service and security operations. The acquisition of The Cloud People will add 130 active customers to NTT DATA Business Solutions’ portfolio. The Cloud People is at the forefront of ServiceNow’s AI evolu
fulfillmenttools Delivers Global Order Management Solution for DEICHMANN18.12.2025 11:02:35 CET | Press Release
fulfillmenttools will support DEICHMANN in streamlining its order processing across different channels. The platform connects and manages the retailer’s inventory and order management across several countries, online shops, physical stores, and marketplaces. Partnering with Europe’s leading footwear retailer highlights fulfillmenttools’ strong position in Order Management and demonstrates the solution’s adaptability for international commerce.
ZEISS concludes fiscal year 2024/25 with solid growth18.12.2025 11:00:00 CET | Press Release
Revenue totaled almost 12 billion euros, with EBIT at 1.552 billion euros. The segments once again presented a mixed picture. Targeted resilience measures and investments in innovative strength are the key to the future. Mixed picture in all four segments Targeted resilience measures continued Expenditure on research and development still high at 15% of revenue Current outlook challenging
Innovative Support AI “Neo” Launches in the New Customer App from PLAN-B NET ZERO12.12.2025 09:00:00 CET | Press Release
Zug/Berlin, December 12, 2025 – With “Neo”, PLAN-B NET ZERO is introducing a new generation of digital customer support: an AI that answers energy-related questions in real time, resolves requests automatically and is available around the clock. Faster, more precise and more personal than traditional service models.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum