Rickard Mäkitalo blir ny försäljningschef för UNT och Enköpings-Posten

Med ett tydligt uppdrag att flytta fram NTM Medias position på den kommersiella marknaden kliver Rickard Mäkitalo i dagarna på uppdraget som ny försäljningschef för UNT och Enköpings-Posten.

UNT

‑ Vi är jätteglada att välkomna Rickard till oss. Hans breda erfarenheter av olika typer av medier i kombination med ett starkt driv och god energi kommer göra avtryck, säger Johanna Odlander chefredaktör, vd och ansvarig utgivare för UNT.

Rickard Mäkitalo kommer närmast från ett uppdrag som regional försäljningschef på Viaplay Group Radio. Han har även erfarenhet från liknande försäljningschefsuppdrag på Bonnier News i Västmanland. I sin nya roll blir han chef över NTM Medias säljteam i Uppsala och Enköping. Han ser fram emot att komma i gång med sitt nya uppdrag.

‑ Uppsala är Sveriges största marknad utanför storstadsområdena och möjligheterna är oändliga. Uppland är en välmående region med många starka företag, där vi på NTM Media har mycket att erbjuda. Jag är väldigt taggad på uppgiften, säger Rickard Mäkitalo.

De senaste åren har UNT och Enköpings-Posten haft en stark digital tillväxt. Allt fler läsare väljer att ta del av den lokala nyhetsbevakningen digitalt. I regionen finns dessutom en köpstark och aktiv målgrupp. Genom att addera synlighet i digitala kanaler i kombinationen med traditionell printannonsering når NTM Media 68 % av alla Uppsalabor.

- Vi kan erbjuda marknaden en stark räckvidd i en trovärdig, seriös och lokal kontext och det ger oss en unik position att hjälpa lokala företag att växa sin affär och maximera annonseffekten av sina investeringar, säger Annie Lidesjö, COO på NTM.

Om NTM Media

NTM Media är en gemensam säljorganisation för samtliga varumärken inom mediekoncernen NTM. Våra medarbetare är baserade på lokal marknad, från Småland till Norrbotten. Genom Sveriges starkaste lokala nyhetskanaler erbjuder vi en räckvidd som ger effekt. Som helhetsleverantör inom marknadsföring kan vi agera som rådgivare och hjälpa våra kunder att synas i rätt kanal baserat på behov och budskap.

Rickard Mäkitalo