Katalogen är här - Important Timepieces

Bukowskis presenterar katalogen för höstens kommande Live Auktion Important Timepieces, en auktion dedikerad till de mest åtråvärda och exklusiva samlarklockorna. Auktionen innehåller armbandsur och fickur från världens ledande klocktillverkare, såsom Patek Philippe, A. Lange & Söhne, Rolex, Audemars Piguet, Urban Jürgensen, Breguet och Vacheron & Constantin.

Important Timepieces - auktion 25 oktober

Höjdpunkter från auktionen inkluderar en enastående A. Lange & Söhne Zeitwerk Striking Time, en imponerande Patek Philippe Perpetual Calendar av modellreferens 3970, en sällsynt Urban Jürgensen Reference 2 utförd i platina, samt två exceptionella tourbillon-klockor: en Breguet Classique "Grande Complication" och en IWC Portugieser Perpetual Calendar.

Vidare i katalogen hittar vi ett flertal eftertraktade Patek Philippe Nautilus, inklusive två exemplar av modell 5711 med blå respektive vit urtavla samt en referens 3800 i 18K guld. Katalogen innehåller även en rad fantastiska vintagekronografer, såsom Breitling 765 AVI, Lemania "Viggen" och Movado Super Sub Sea, för att nämna några.

En särskilt intressant Rolexklocka som går under klubban är Rolex Sea-Dweller "Double Red" med en "Tropical Dial" från sent 60-tal, från Cartier ser vi bland annat den mycket sällsynta Cartier Santos med "Khanjar" urtavla.

Visning 20-24 oktober Berzelii Park, Stockholm

Auktion Live 25 oktober kl 19.00, Arsenalsgatan 2, Stockholm

Se hela katalogen https://www.bukowskis.com/en/a...