Region Uppsala tar fram affärsmodell för reklam i kollektivtrafiken

Dela

Trafik- och samhällsutvecklingsnämnden har gett förvaltningen Trafik och samhälle i uppdrag att ta fram ett förslag på en ny affärsmodell för reklam i kollektivtrafiken. Förslaget ska presenteras för nämnden i mars nästa år.

Ifjol avbröts upphandlingen av nya väderskydd som hade möjlighet att ha reklam. Med anledning av det aktualiserades behovet av att se över affärsmodellen för reklam i kollektivtrafiken.

-Reklam är en källa till extra intäkter i ett ekonomiskt ansträngt läge. Vi behöver skapa en modell för att hantera reklam så effektivt och smidigt som möjligt i olika kanaler, det kan vara på bussarna, i bussarna och på väderskydden, säger Cecilia Linder (M), ordförande i Trafik- och samhällsutvecklingsnämnden.

Nyckelord

Kontakter

Följ Trafik och samhälle

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Trafik och samhälle

Allt fler nöjda med Region Uppsalas kollektivtrafik30.8.2024 08:45:00 CEST | Pressmeddelande

Allt fler resenärer är nöjda med och tycker att det är enkelt att resa kollektivt med UL. Det visar nöjd kundindex som varje månad tas fram av Svensk kollektivtrafik. I januari i år ansåg 69 procent av de som reser ofta, att det är enkelt att resa med UL, idag är den siffran 74 procent. Bland de som inte reser så ofta med UL, har den positiva inställningen ökat från 36 procent till 46 procent.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye