Region Uppsala tar fram affärsmodell för reklam i kollektivtrafiken

Dela

Trafik- och samhällsutvecklingsnämnden har gett förvaltningen Trafik och samhälle i uppdrag att ta fram ett förslag på en ny affärsmodell för reklam i kollektivtrafiken. Förslaget ska presenteras för nämnden i mars nästa år.

Ifjol avbröts upphandlingen av nya väderskydd som hade möjlighet att ha reklam. Med anledning av det aktualiserades behovet av att se över affärsmodellen för reklam i kollektivtrafiken.

-Reklam är en källa till extra intäkter i ett ekonomiskt ansträngt läge. Vi behöver skapa en modell för att hantera reklam så effektivt och smidigt som möjligt i olika kanaler, det kan vara på bussarna, i bussarna och på väderskydden, säger Cecilia Linder (M), ordförande i Trafik- och samhällsutvecklingsnämnden.

Nyckelord

Kontakter

Följ Trafik och samhälle

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Trafik och samhälle

Bussturer går annan väg på Valborg26.4.2024 08:30:00 CEST | Pressmeddelande

Under 28 april- 1 maj får några av UL:s busslinjer andra resvägar. Skälet är de avspärrningar som görs i centrala Uppsala när många deltar i Valborgsfirandet. Den 28-29 april ordnar Södermanlands-Nerikes nation, en festival vilket påverkar linje 6. Övriga dagar är det linjerna 1,2,6,7,9 och 11 som får annan väg än annars. De alternativa körvägarna gäller tisdag 30 april klockan 7.00 fram till klockan 8.00 tisdag 1 maj. Linje 6 dras om redan söndag 28 april från klockan 16.00.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye