Region Uppsala tar fram affärsmodell för reklam i kollektivtrafiken

Dela

Trafik- och samhällsutvecklingsnämnden har gett förvaltningen Trafik och samhälle i uppdrag att ta fram ett förslag på en ny affärsmodell för reklam i kollektivtrafiken. Förslaget ska presenteras för nämnden i mars nästa år.

Ifjol avbröts upphandlingen av nya väderskydd som hade möjlighet att ha reklam. Med anledning av det aktualiserades behovet av att se över affärsmodellen för reklam i kollektivtrafiken.

-Reklam är en källa till extra intäkter i ett ekonomiskt ansträngt läge. Vi behöver skapa en modell för att hantera reklam så effektivt och smidigt som möjligt i olika kanaler, det kan vara på bussarna, i bussarna och på väderskydden, säger Cecilia Linder (M), ordförande i Trafik- och samhällsutvecklingsnämnden.

Nyckelord

Kontakter

Följ Trafik och samhälle

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Trafik och samhälle

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye