Succéshowen “A show larger than life” intar Rondo i Göteborg
Den storslagna showproduktionen A show larger than life hyllar fenomenet boybands och musiken från 90-talet fram till idag. Under hösten har showen trollbundit fullsatta publikhav på Hamburger Börs i Stockholm. Nu är det klart att Göteborgs största showkrog, Rondo på Liseberg, tar över. Dörrarna öppnas för oförglömliga kvällar fyllda av glädje, fest och nostalgi den 12 september 2024.
A show larger than life är en showupplevelse i högt tempo där välkända melodier från tidernas mest älskade boybands framförs i en unikt komponerad show. Uppsättningen har fängslande sceneffekter och enastående koreografi som ger en nostalgikick tillbaka till 90-talets ikoniska musikera.
”Den fantastiska showen A show larger than life har de parametrar som vi vet att vår publik älskar, det vill säga faktorer som bidrar till dans- och musikglädje. Efter succén med Mamma Mia! The Party är vi på Rondo oerhört stolta över förtroendet att återigen få bjuda in Göteborg och Sverige till en riktig fest”, säger Jesper Salhi, producent Rondo Arena.
Alla i produktionen har handplockats, från artister och dansare till musiker och kreatörer. På scen ser vi David Lindgren, Boris René, Greg Curtis, Erik Segerstedt och Mattias Andréasson, samt ytterligare fem av Sveriges mest framstående stjärnor. Showens nytänkande sound är under ledning av kapellmästare Kristian Kraftling.
”Att få göra den här showen var en dröm som gick i uppfyllelse då vi hyllar den musik-era som så många älskar. Det känns otroligt kul att få fortsätta med A show larger than life och dessutom få förflytta oss till Sveriges framsida – Göteborg, med det bästa av det bästa i boyband-genren”, säger David Lindgren.
I showen som regisseras av prisbelönta Roine Söderlundh, finns världshits representerade över fem decennier från bland andra The Temptations, Backstreet Boys, New Kids on The Block, Westlife, BTS och One Direction.
”Det häftiga är showens koncept och att vi gjort helt nya versioner av hitlåtarna. Jag älskar denna musik och att få överraska publiken. När vi tidigare spelat showen har vi märkt att folk blivit som galna och haft svårt att sitta still så fort musiken ljudit ur högtalarna”, säger Roine Söderlundh, regissör.
Svenska producenter och låtskrivare har spelat en stor roll i att skapa musik för stora artister och boybands både nationellt och internationellt genom åren, något som starkt bidragit till skapandet av det svenska musikundret. Strålkastarljuset i showen är därför också riktat på de svenska upphovspersonerna Max Martin, Andreas Carlsson, Denniz Pop, Lisa Miskowski och fler därtill som lade grunden för många av de boyband som växte fram under 90-talet. A show larger than life blir därmed en hyllning till den berömda eran från tidigt 90-tal fram till idag.
Showen produceras av Mikael Gordon-Solfors som stått bakom framgångar som exempelvis Danny Saucedos “Nu” och “The Run(a)way Show”, Ola Salo-showen “It Takes a Fool To Remain Sane” och Alcazar “Disco Defenders”.
Före showen erbjuder Rondo ett nytt mat- och dryckeskoncept med möjlighet till shared dining med latinamerikanska influenser samt härlig plocktallrik. Det går också att ansluta direkt vid showstart. Efter showen fortsätter festen med en 90-talsinspirerad nattklubb.
Produktionsbolag: 2Entertain.
Premiär: 12 september 2024 på Rondo i Göteborg.
Biljettsläpp: 5 december 2023 på showtic.se och liseberg.se.
Pressbilder: HÄR
2Entertain part of Moment Group
Nyckelord
Kontakter
Magnus Stråberg
magnus@straberg.se
+46705-16 60 90
Annika CardellHead of Marketing & eCommerce 2Entertain
annika.cardell@2entertain.comBilder
Länkar
Följ Moment Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Moment Group
Positivt rörelseresultat för första kvartalet3.5.2024 09:39:59 CEST | Pressmeddelande
Vi inleder 2024 enligt förväntningarna med ett positivt rörelseresultat. Vår starka produktionsportfölj inom teater och musikal fortsätter att gå mycket bra och inleder året starkt samtidigt som våra eventbolag under kvartalet genomfört flertalet större projekt och presterar fortsatt ett mycket fint resultat. Parallellt har vi lanserat vårt egenutvecklade koncept SLiCE som hade premiär i Göteborg den 8 mars. Våra affärsområden som verkar inom restaurangsegmentet märker däremot av konjunkturläget med lägre beläggning och ökat kostnadsläge.
Pop-Tastic! En explosiv ny show på Golden Hits med stjärnproducenten Tess Merkel och popikonen Martin Rolinski24.4.2024 14:57:09 CEST | Pressmeddelande
Den 22 augusti är det dags för en sensationell premiär på Golden Hits med den sprakande nya showen, Pop-Tastic! Efter den enorma framgången med förra årets "A Blast From The Past" är det nu dags för ännu en oförglömlig upplevelse som kommer att få publiken att dansa ända fram till nästa sommar.
Årsredovisningen för 2023 publicerad19.4.2024 09:02:46 CEST | Pressmeddelande
Nu har Årsredovisningen för 2023 publicerats.
Moment Group med fokus på hållbarhet10.4.2024 16:37:13 CEST | Pressmeddelande
Som en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin har Moment Group ett stort ansvar i att driva på utvecklingen inom hållbarhet och ställa krav där det finns möjlighet att påverka. En viktig del i detta är att ha en tydlig strategi som visar genuint engagemang i frågan, med konkreta mål och handlingar som ger resultat.
Högtryck på Korvfabrikören26.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Det råder ett enormt tryck på Vallarna, som i sommar byter frontfigur. In kliver Claes Malmberg. Över 30.000 personer köpte biljett när de släpptes. - Vi hade kunnat sålt 30.000 biljetter bara till premiären, säger producenten Janne Andersson.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum