Lidls julskinka griljerar i nytt test
När julen närmar sig, gör sig redaktionerna ute i landet sig redo för att betygsätta årets julskinkeutbud. I Recept.se:s stora test av julskinkor inkasserar Lidl Sveriges färdigkokta julskinka från det egna märket Svea Lantkött fyra av fem möjliga poäng. I bedömningen av smak, konsistens och utseende placerade sig Lidl Sveriges julskinka på en andraplats.
![Lidls julskinka briljerar i nytt test.](/data/images/public/2265114/3395808/8dae4334-f981-439f-ab70-261170953169-w_720.png)
Julskinkan spelar en central roll när vi dukar fram julbordet i de svenska hushållen. När Recept.se nyligen testade 14 färdigkokta julskinkor i olika prisklasser kom Lidl Sveriges julskinka med svål på en respektabel andraplats – med fyra poäng av fem möjliga, samtidigt som priset var bland de lägsta. ”Fin skinka utan så mycket fett. Trevlig konsistens och saftig i munnen”, löd motiveringen.
– Julskinkan är en bestående favorit på julbordet och därför är vi enormt stolta över att en av våra egna artiklar utses till en av de bästa i hela testet. Att våra produkter regelbundet får höga betyg i oberoende tester är en prestigefylld bekräftelse på att vi kan erbjuda varor av hög kvalitet till branschens bästa pris, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Lidl Sveriges julskinka från Svea Lantkött har ett kilopris på 69,90 kronor.
Svea Lantkött – julskinka färdigkokt med svål (fyra av fem poäng)
Motivering: ”Fin skinka utan så mycket fett. Trevlig konsistens och saftig i munnen. God, stabil smak och lagom salt. En bra skinka överlag vad gäller smak, doft, konsistens och sälta. Två i testpanelen önskar dock mer smak”.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Om oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus 15-pack, 12- pack och 6-pack25.7.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar ägg från frigående höns inomhus stämplat med: 2SE684-35 , 2SE684-36 på ägget och det är endast dessa produktkoder som berörs. Bäst före datum till och med 2024-08-13.
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärke Svea Lantkött12.7.2024 17:36:20 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärket Svea Lantkött. Efter rutinmässig analys av produkten har salmonella hittats i en begränsad batch.
Bäst butiksbakat bröd hos Lidl Sverige10.7.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är den bästa dagligvarukedjan när det gäller butiksbakat bröd. Det framgår av en nybakad undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom butiksbakat bröd.
Lidl Sverige bäst på frukt och grönt enligt Novus28.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är bäst på frukt och grönt. Det framgår av en färsk undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom frukt och grönt.
Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum