Nooshi Dadgostar besöker Östersund

Jämtkraft, Östersundshem och Hyresgästföreningen. Det är några av de platser Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar besöker i Östersund den 4 december. Besöket görs tillsammans med Birger Lahti, Vänsterpartiets näringspolitiske talesperson, och är en del av partiets pågående satsning, Norrland i centrum.

- Vi har idag en regering som inte bryr sig om stora delar av landet. En hållbar nyindustrialisering av Norrland förutsätter att mer av de värden som skapas där också återinvesteras där så att människor kan leva fria, trygga och bra liv i hela regionen. Det behövs billig el, investering i bostäder och ett hållbart skogsbruk och mineralutvinning, säger Nooshi Dadgostar.

Media är välkomna att delta under delar av besöket.

Program:

Måndagen den 4 december: