Polisförbundet välkomnar nye biträdande rikspolischefen

Regeringen har utsett Stefan Hector till den nyinrättade tjänsten biträdande rikspolischef.
– Regeringen har gjort ett bra val. Stefan Hector har lång erfarenhet som polis, haft flera ledande befattningar och stora, komplexa uppdrag inom Polismyndigheten. Den erfarenheten är viktig och behövs med tanke på de utmaningar som finns inom myndigheten, säger Katharina von Sydow, ordförande i Polisförbundet.

Foto: Stefan Tell

Polisförbundet har arbetat för att rikspolischefen, oavsett vem det är, ska ha en biträdande vid sin sida. Uppdraget som rikspolischef är mycket utmanande.

– Jag ser fram emot samarbetet med Stefan Hector och tillträdande rikspolischef Petra Lundh. Polismyndigheten måste fortsätta sitt förändringsarbete, effektivisera organisationen och bli en attraktiv arbetsgivare så att erfarna poliser stannar i yrket och fler vill bli polis, säger Katharina von Sydow.