news aktuell GmbH

Skandinaviens damfotboll synas av Hokulani Limited med hjälp av finländsk medarbetare

Hokulani Limited som är ett investeringsföretag baserat i England arbetar med att bygga upp ett internationellt satellitnätverk inom damfotbollen. Man äger och delar ägarskap inom klubbar bland annat från England, Rumänien och Ukraina, samt kommer att spela en del i bildandet av den nya kanadensiska proffsligan för damer som startar 2025. Målet är att stöda klubbar, spelare, ledare och infrastrukturen kring dessa så att den allmänna nivån på spelet ökar i takt med att hela sportens anseende når nya höjder i hela Världen.

För att nå ut till spelare på så bred radie som möjligt och även för att etablera kontakter på bredare områden har man anställt en Chefsscout med ansvarsområde över Norden/Skandinavien. Mikael Virta (53) bosatt och verkande i Mariehamn på Åland i Finland kommer från och med Januari 2024 att inneha denna roll i Hokulani Limiteds organisation.

Virta har en gedigen fotbollsbakgrund, som spelare men främst som tränare och klubbledare. Under hela 2000 talet har han verkat för åländsk flick- och damfotboll i olika roller och även haft uppdrag på nationell nivå. Som assisterande tränare och framför allt som Sportchef för Åland United har Virta varit delaktig i stor framgång i form av 17 nationella medaljer på 15 säsonger. Av dessa är 3 st mästerskapstitlar och 3 st är cupmästerskap.  Som ledare för Åland United har Mikael Virta även deltagit i Uefa Womens Champions League tre gånger av vilka en som turneringsansvarig under första omgångens miniturnering på Åland i augusti 2021. På nationell nivå har Virta varit medlem i Nationella Ligans (Finlands högsta serie för damer) styrelse och även ordförande för denna under tre års tid. Virta har under åren utvecklat ett stort nätverk bland spelare, tränare, ledare och även internationella agenturer.

Med hjälp av Mikael Virta kommer Hokulani Limited att ta nya steg för att utvidga och fördjupa arbetet för damfotboll och ser fram emot att allt fler nordiska/skandinaviska aktörer ska involveras i detta internationella satellitnätverk.

- London, 1 December 2023

daniel@hokulani-limited.com
+44(0)2081231652

Följ news aktuell GmbH

Senaste pressmeddelandena från news aktuell GmbH

Hearing loss company Acousia announces first patient enrolled in its Phase 2 PROHEAR-Study15.2.2024 09:00:00 CET | Press release

Tübingen, Germany, February 15, 2024 Acousia Therapeutics GmbH, a Tübingen-based clinical stage biotech company focused on the enhancement and preservation of natural hearing, just announced the randomization of the first patient for the PROHEAR-Study. The PROHEAR-Study is a placebo-controlled, Phase 2a study with split-body design, which investigates the otoprotective efficacy of ACOU085 in patients with testicular cancer undergoing high-dose cisplatin-based chemotherapy regimens (cis-Pt ≥300 mg/m2).

100-Million Coffee Capsule Deal: PAPACKS and EURO-CAPS Conquer the Market with Plastic-Free Innovation and Win the Prestigious WorldStar Packaging Award13.2.2024 09:45:00 CET | Press release

Cologne, Germany - February 13, 2024 - The coffee capsule, developed together in a more than five-year fantastic collaboration between Euro-Caps and PAPACKS, is made from renewable, FSC®-certified raw materials, representing a significant advancement in the sustainable packaging industry. It greatly minimizes waste and optimizes resource usage. These innovative oil-resistant and water-resistant fiber-based coffee capsules ensure coffee freshness and enable smooth use in capsule coffee machines, significantly reducing environmental impact, in line with our principles of social responsibility and circular economy. With great pride and joy, we announce that PAPACKS and Euro-Caps have been awarded the esteemed WorldStar Packaging Award 2024 for their innovative fiber-based coffee capsule. This honor from the World Packaging Organization (WPO) recognizes our ongoing commitment to sustainability and high-quality standards. With this step and the expansion to other compatible capsule models,

The 2025 HÄUSER-AWARD: simply good houses. The search is on for individual detached houses that are suitable for everyday life12.2.2024 09:22:14 CET | Press release

Hamburg, February 12, 2024 – Building has become increasingly complex and complicated in recent years, especially in terms of construction and building technology. But even in architecture, the most convincing solutions do not necessarily have to be the most elaborate - on the contrary. Focusing on the essentials, rethinking and redefining requirements is more important than ever in times of climate change, energy crisis and scarce resources - and makes both economic and ecological sense. The motto for the 2025 HÄUSER-AWARD is therefore "Simply good houses". This is not about joyless renunciation or radical reduction, but rather about sustainability in the best sense of the word. After all, simplicity in architecture can refer to many things: formal, functional or design aspects, efficient constructions, robust technology. Or to pragmatic, cost-effective solutions, the economical use of space, energy and materials or even single-variety construction. And also flexible floor plans that