ISS

ISS närliggande nettonollmål validerade av Science Based Targets initiative

Valideringen understryker ISS:s engagemang för att bekämpa klimatförändringar och går i linje med företagets nettonollmål. Dessutom bekräftar det att ISS mål harmoniserar med de senaste vetenskapliga framstegen och principerna från Parisavtalet. Det är även ett bevis på att ISS stöttar SBTi i deras ambitiösa globala uppdrag: att få företag att minska koldioxidutsläppen.

Läs hela det globala pressmeddelandet HÄR.

Kontakter

ISS är människorna bakom världens bästa platser - platser som fungerar, inspirerar och ger. I Sverige är vi över 6 000 medarbetare och finns i hela landet. Vi bidrar till att skapa välbefinnande och engagemang, minska miljöpåverkan och vårda fastigheter. Vi gör det genom att kombinera data, insikter och utmärkt service på kontor, industrilokaler, sjukhus och andra platser runt om i världen. Globalt är vi cirka 350 000 medarbetare.

Följ ISS

Senaste pressmeddelandena från ISS

Hybridarbete försämrar företagskulturen4.12.2023 09:48:43 CET | Pressmeddelande

Hybridarbete. Hur påverkas egentligen företagskulturen av distans- och hemarbete? I en undersökning från ISS framkommer att nästan varannan svensk svarar att hemarbete har en negativ effekt på kulturen eftersom relationer till kollegor och chefer försämras. 49 procent tror dessutom att hemarbete leder till att man blir mindre intresserad av sociala sammanhang och aktiviteter, vilket i sin tur leder till sämre och färre arbetsrelationer.