Skinkan skänker glädje – nytt silver till Lidls julskinka
Lidl Sveriges julskinka fortsätter att sprida god helgstämning på landets redaktioner. I Aftonbladets stora julskinkstest kammar Lidl Sveriges färdigkokta julskinka från det egna märket Svea Lantkött hem fyra plus av fem möjliga. Sammanlagt landar Lidls julskinka på en stark andraplats.
![Skinkan skänker glädje – nytt silver till Lidls julskinka.](/data/images/public/2265114/3397870/dc5a7e82-91e9-4451-b660-96f03228204a-w_720.png)
Julen närmar sig med stormsteg och i samband med det frågar sig många vilken julskinka som gör sig bäst på julbordet. I förra veckan publicerade Recept.se ett stort test där Lidl Sveriges julskinka från Svea Lantkött hamnade på andraplats med fyra av fem i betyg. När Aftonbladet testade 11 julskinkor under hundralappen vann Lidls julskinka ytterligare en silvermedalj. Julskinkan från Lidl var den som fick flest femmor för sin smak, och skinkan fick dessutom höga betyg för sitt vackra utseende.
– I dessa tider med hög inflation och stigande elpriser tycker vi att alla ska ha möjlighet att ställa till med ett riktigt fint julbord för en rimlig peng. Julskinkan har en central del i julbordet och därför är vi väldigt stolta över att vår julskinka fortsätter placera sig högt i flera redaktioners rankingar. Sådana utmärkelser visar på att vi lyckas väl med att erbjuda varor av högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Lidl Sveriges julskinka från Svea Lantkött har ett kilopris på 69,90 kronor.
Motivering – Aftonbladet (4 av 5 plus)
”Den skinka som fick flest femmor när det kom till smaken. Lägg därtill ett vackert utseende och andraplatsen är given.”
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Om oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus 15-pack, 12- pack och 6-pack25.7.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar ägg från frigående höns inomhus stämplat med: 2SE684-35 , 2SE684-36 på ägget och det är endast dessa produktkoder som berörs. Bäst före datum till och med 2024-08-13.
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärke Svea Lantkött12.7.2024 17:36:20 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärket Svea Lantkött. Efter rutinmässig analys av produkten har salmonella hittats i en begränsad batch.
Bäst butiksbakat bröd hos Lidl Sverige10.7.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är den bästa dagligvarukedjan när det gäller butiksbakat bröd. Det framgår av en nybakad undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom butiksbakat bröd.
Lidl Sverige bäst på frukt och grönt enligt Novus28.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är bäst på frukt och grönt. Det framgår av en färsk undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom frukt och grönt.
Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum