Uppsalahem

Uppsalahem är ett Great Place to work!

Nu i december 2023 blev Uppsalahem ett certifierat GPTW-bolag, vilket innebär att våra anställda har gett oss ett Trust Index™ på minst 70 (på en 100 gradig skala). 94% av våra medarbetare svarade på enkäten, vilket visar på ett mycket högt engagemang.

GPTW är en global årlig mätning, där företag som har en positiv och förtroendebaserad arbetsplatskultur certifieras. GPTW-modellen bygger på fem områden: trovärdighet, respekt, rättvisa, laganda och stolthet och totalt ett 60-tal frågor. Uppsalahem har också lagt till ett antal frågor om närmsta chef.

77% av medarbetarna håller med om att det är en mycket bra arbetsplats att jobba på. Uppsalahems chefer får också ett högt snittbetyg, där 83% ger sin chef ett högt betyg. Det som utmärker Uppsalahem är att många är stolta över att jobba här och tycker att vi på ett bra sätt bidrar till samhället och gör skillnad. Vi är också glada över att vara en arbetsplats som präglas av gott kamratskap och att nya medarbetare känner sig välkomna.

– Vårt resultat är ett fint kvitto på att de investeringar vi gjort i våra medarbetare syns i vardagen, säger Mattias Tegefjord, vd på Uppsalahem. Vi ska bli Sveriges bästa bostadsbolag med de nöjdaste kunderna och för att lyckas behöver vi också ha målinriktade, stolta och nöjda medarbetare. De senaste åren har vi jobbat hårt med att stärka ledarskapet på Uppsalahem – tydliga, stöttande och värderingsstyrda ledare har lagt en bra grund inför att vi ska leverera ännu bättre service till våra hyresgäster, menar Mattias Tegefjord, vd på Uppsalahem.

Vill du också jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Ansök redan idag på www.uppsalahem.se/jobb

Om oss

Vi är Uppsalas ledande bostadsbolag med drygt 17000 bostäder. Totalt har ungefär 30 000 Uppsalabor sin bostad hos oss i områden runt om hela Uppsala. Med vår långsiktiga och målinriktade förvaltning skapar vi trygga och härliga miljöer där många vill bo. Vi är en av Uppsalas största byggherrar och har sedan 1946 byggt fler än 25 000 bostäder.

Följ Uppsalahem

Senaste pressmeddelandena från Uppsalahem

Newsec vinner Uppsalahems upphandling gällande stadsautomation av fastigheter11.3.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Uppsalahem har inlett en omfattande utvecklingsresa med smarta fastigheter och ett datatdrivet arbetssätt i fokus. En viktig pusselbit i arbetet är upphandlingen gällande stads- och fastighetsautomation, där Newsec nu blir strategisk partner. Samarbetet kommer att omfatta installationsprojekt i närmare 700 fastigheter och nästan 18 000 lägenheter, vilket utgör ett av de största transformationsprojekten i fastighetsbranschen.

Rätt hyresgäst på rätt adress ger trygghet13.2.2024 06:30:00 CET | Pressmeddelande

Trygga och trivsamma hem är en av Uppsalahems viktigaste frågor och därför är ordning och reda i våra hus prioriterat. Vi arbetar målinriktat med utreda oriktiga hyresförhållanden, fusk och överhyror. Arbetet har gett resultat och under 2023 tog vi tillbaka 102 hyresrätter, som t ex hyrts ut utan tillstånd i andra hand. Genom erfarenhet och dialog med polis, myndigheter och andra bostadsbolag, vet vi att bostäder som t ex hyrs ut utan tillstånd, skapar otrygghet och kan vara ett tecken på kriminell verksamhet.