Lidls Nautica Röd caviarmix topptestad i budgetkategorin
Lidl Sverige kammar hem fyra plus i ett nytt test av Aftonbladet – denna gång med bästa rommen till jul och nyår i budgetklassen. Av totalt 19 testade sorter hamnar Lidls MSC-märkta Nautica Röd caviarmix i toppen med fyra av fem plus.

Rom är ett klassiskt svenskt tillbehör som passar perfekt vid festliga tillfällen. I ett nytt blindtest i Aftonbladet testades hela 19 olika varianter av rom från olika varumärken. Lidls Röd caviarmix från Nautica kammade hem fyra plus i budgetkategorin tillsammans med två andra varumärken med kommentarer som ”krispig rom med härlig och traditionell konsistens” och ”tydlig smak av hav i kombination med en mild sälta och fin krispighet”.
– Vi blir oerhört tacksamma och stolta över de fina omdömena som trillar in. Denna gång hamnar vi i topp inom budgetkategorin med vår Nautica Röd caviarmix. Med det här omdömet kan vi än en gång visa vad vi står för – högsta kvalité till branschens bästa pris. Ett hett tips är att ta er till närmsta butik och köpa hem vår rom lagom till nyår, säger Marko Staglicic, Inköpsdirektör på Lidl Sverige.
Lidl Sveriges Nautica Röd caviarmix kostar 26,90 kronor för 75 gram med ett kilopris på 358,70 kronor. Rommen är MSC-märkt från sill och lodda.
Nautica – Röd caviarmix (Fyra av fem plus)
Motivering:
”En krispig rom med en härlig traditionell konsistens. Här ger en frisk smak av skaldjur en fin touch. Ett plus för att den inte är lika salt som sina kollegor i mixgenren”.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Om oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl öppnar ny butik i Knalleland – fortsätter sin expansion i Borås8.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter sin expansion i Borås och presenterar i dag planerna för sin tredje butik i staden. Den nya butiken kommer att ligga i den dynamiska handelsplatsen Knalleland, med planerad öppning i mars 2027. Fastigheten, som ägs av Forshem Fastigheter AB, ligger strategiskt på Ålgårdsvägen 6, en plats med hög synlighet och ett stort trafikflöde.
Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.
Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter
Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.
Nu öppnar Lidl åter i Skara27.11.2025 10:26:19 CET | Pressmeddelande
Nu är Lidl tillbaka i Skara. I dag hälsas nya och nygamla kunder välkomna till en toppmodern butik med en stor bake-off, ett brett sortiment av Från Sverige-märkta produkter och dagliga leveranser av färsk frukt och grönt.
Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum