Trocadero Zero med en härlig twist av geléhallon
Varför välja mellan läsk och godis när du kan få allt i ett? Den älskade smaken av geléhallon har äntligen hittat sin väg till ikoniska Trocadero. Utvecklingsteamet på Spendrups har testat upp mot 80 olika smakkombinationer som landade i två svenska original, Trocadero och geléhallon. Trocadero Zero geléhallon finns i service- och dagligvaruhandeln från vecka 3.
Ända sedan sommaren 1953 har Sverige älskat sin Trocadero. Med sin unika smak, glada färger och hippa namn blev Trocadero snabbt en favorit bland läskdrickarna. Särskilt omtyckt har den varit i de norra delarna av landet, och har av vissa ansetts vara ”Norrlands nationaldryck”.
2016 köpte Spendrups varumärket med ambitionen att utveckla Trocadero som dryck och varumärke. Två år senare lanserades Trocadero Zero som snabbt blev TrocaZero i folkmun och en säljsuccé. 2022 klev den oväntade kombinationen julmust och Trocadero ut på marknaden under namnet Trocamust och två konsumentgrupper – julmust- och Trocaderoälskare – hittade varandra.
Nu presenterar Spendrups den senaste nyheten i läskkategorin, Trocadero Zero geléhallon. En söt och läskande smaksensation som fortfarande behåller sin Trocaderokaraktär, men med en twist av söta geléhallon. Produkten kommer endast som sockerfri då efterfrågan är stor och intresset ökar för hälsosamma alternativ.
– Trocadero och Trocadero Zero är goda precis som de är, men det är spännande att se hur Trocadero blir tillsammans med andra smaker. Det är viktigt för oss att behålla Trocaderos unika smak, men ändå få till en twist av något annat. Det har vi lyckats bra med i Trocadero Zero geléhallon, säger Jon Hilander, marknadschef för alkoholfria drycker på Spendrups.
Trocadero Zero gélehallon finns i service- och dagligvaruhandeln från vecka 3 i 50 cl PET, 150 cl PET och 33 cl sleek can.
För mer information och produktprover, kontakta:
Jon Hilander, marknadschef Alkoholfria drycker på Spendrups, 0709 73 73 19. Jon.hilander@spendrups.se
Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups. 0708 95 25 67. Rose-marie.hertzman@spendrups.se
Bilder
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i centrala Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1.100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups väljer Homage som huvudbyrå för Heineken® och Krusovice i Sverige6.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Spendrups Bryggeri har valt Homage till huvudbyrå för de internationella ölmärkena Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden. Homage kommer att ansvara för en bred portfölj av kreativa och strategiska tjänster, med fokus på att stärka varumärkenas närvaro och relevans i Sverige.
Spendrups och Luger/Live Nation Sweden förlänger festivalsamarbeten med Sweden Rock, Way Out West, Åre Sessions och sommarscenen STHLM Fields3.12.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Avtalet med Live Nation, Luger och Sweden Rock Festival börjar gälla 2025 och sträcker sig till 2030. Omfattningen innebär att Spendrups även i fortsättningen kommer att vara dryckesbranschens dominerande festivalaktör och nå ut till Live Nations hundratusentals besökare.
Maxat med gröna äpplen i nya Briska Äppelcider28.11.2024 09:48:33 CET | Pressmeddelande
Maxat med gröna äpplen som ger en friskhet och en bra syra med en hint av sötma. Det är Briskas nya cider – Briska Äppelcider, 4,5 procent, som lanseras på Systembolaget den 2 december. Artikelnummer: 13203 Pris: 15,50 kr exkl. pant.
Spendrups nominerat till Årets Cirkulära Initiativ för återvinning av kolsyra12.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Sedan augusti i år är Spendrups självförsörjande på kolsyra till 50 procent efter en investering på 32 miljoner. En ny kolsyreåtervinningsanläggning fångar upp kolsyra från jäsningsprocessen vid öltillverkningen som sedan används för att tillverka nya drycker. Satsningen är nu ett av tre nominerade till Årets Cirkulära Initiativ som delas ut på Återvinningsgalan i Stockholm 28 november.
Spendrups förlänger partnerskapet med SHL och SDHL till 20305.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Några veckor in i hockeysäsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att Spendrups har förlängt sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum