Ängelholmslokaler ny medlem i Sveriges Allmännytta

- Det är med stolthet och glädje som AB Ängelholmslokaler emottagit beskedet om att vi blivit antagna som medlemmar i Sveriges Allmännytta.
Medlemskapet och vad det bär med sig ökar våra möjligheter att växla upp arbetet med att utveckla och på ett hållbart sätt underhålla samhällsviktiga lokalfastigheter, säger Pernilla Nevsten, vd på Ängelholmslokaler.

-Det är glädjande att Ängelholmslokaler väljer att ansluta sig till oss. Sveriges Allmännytta har sedan ett par år ett nytt affärsområde, samhällsfastigheter och Ängelholmslokaler kommer vara värdefullt tillskott för att utveckla detta, säger Anders Nordstrand, vd på Sveriges Allmännytta.

Sveriges Allmännytta representerar 322 medlemmar varav 11 associerade medlemmar som tillsammans äger närmare en miljon lägenheter. Detta gör att vi representerar hälften av alla hyresrätter i Sverige.

Medlemsinformation om Sveriges Allmännytta | Sveriges Allmännytta (sverigesallmannytta.se)