Einar Mattssons uppdaterade uthyrningspolicy

Sedan 1 januari 2024 har Einar Mattssons en uppdaterad uthyrningspolicy. I korthet innebär det att vi går ifrån krav på att nya hyresgäster ska ha 3,5 gånger hyran i inkomst till att titta på hur mycket hyresgästen har kvar att leva på när hyran är betald. Vi har också förtydligat att inkomsterna ska komma från Sverige. Som tidigare accepterar vi inte betalningsanmärkningar eller oreglerade skulder.

Bostad i Söderdepån

Einar Mattsson tillämpar nu följande inkomstvillkor i sfärens egna fastigheter:

Efter att hyran är betald ska följande återstå per månad (netto):

• 9 700 kronor för en ensamstående vuxen (år 2024)

• 16 100 kronor vid sammanräkning med medboende (år 2024)

• 2 900 kronor per barn (år 2024)

Det betyder att den huvudsökande behöver kunna betala hyra, ha 9 700 kronor över varje månad och eventuella tillägg för barn om du ska klara inkomstvillkoret ensam.

Hela uthyrningspolicyn  finns på vår webbplats här.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar drygt 14 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 60 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg, personlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar. Läs mer om oss på einarmattsson.se och Facebook.

Einar Mattssons långsiktighet uppskattas2.5.2024 05:55:00 CEST | Nyheter

Bostadsbyggandet har i praktiken tvärbromsat och det är ett fåtal som fortfarande startar och genomför projekt. En nyckel till att Einar Mattsson kan gå mot strömmen är att vi under många år förberett oss väl, och därför kan vi rikta energin framåt. Grunden är för oss en stabil ekonomi, där vi kontinuerligt investerar och försöker göra den långsiktigt bästa affären vid varje tidpunkt. När marknaden går spikrakt uppåt är det givetvis svårt att hålla emot. Då gäller det att fortsätta tro på vad som krävs för att en kalkyl ska gå ihop, och inte förlora sig i vart marknaden springer.

Jargong-föreläsning den mest omtalade under Einar Mattssons arbetsmiljövecka29.4.2024 05:56:00 CEST | Nyheter

På Einar Mattsson ägnar medarbetare och chefer en hel vecka åt aktiviteter som syftar till att vässa vår psykiska och fysiska arbetsmiljö. Inte bara med prat om det, utan också med konkreta övningar som främjar säkra beteenden. Vi pratade med några från olika delar av koncernen om vad de tog till sig av det smörgåsbord av aktiviteter som alla erbjöds. Något många medarbetare uppskattade var föredraget kring jargong.

”Idag är det svårare att göra ett bra miljöval än ett dåligt och det vill jag förändra” — fredagsporträttet med Emilia Eriksson26.4.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Kollektivboende och beresta Emilia Eriksson jobbar idag som Miljösamordnare på Einar Mattsson. Välutbildad och med erfarenhet av fastighetsbolag stöttar hon koncernens medarbetare och ledning i att kunna göra fler hållbara val och processer. Hon finner framtidshopp i dem som jobbar för naturen och för en mer hållbar framtid. Lär känna Emilia i dagens fredagsporträtt:

Arbetsmiljöveckan 2024: Trygga team och säkra beteenden stärker en god arbetsmiljö24.4.2024 05:56:00 CEST | Nyheter

Varje år genomför Einar Mattsson-koncernen en hel vecka där alla medarbetare deltar i olika aktiviteter och fördjupningar kring den gemensamma arbetsmiljön. Arbetsmiljön är allas ansvar och tillsammans skapas förutsättningar för en säker, trygg och inkluderande arbetsplats. KMA-samordnaren Veronica Axeen har en särskilt en viktig roll i Einar Mattsson Byggnads AB plus arbetet tillsammans med underentreprenörerna. Så här halvvägs in i Einar Mattssons arbetsmiljövecka tar vi en avstämning med Veronica.