Information om ackreditering till Bandyfinalerna 2024

Representanter från press och media som ansökt om pressackreditering före den 10 februari ombedes göra en ny ansökan, på grund av ett tekniskt fel i anmälningsformuläret. Felet är nu åtgärdat. Bandyfinalerna spelas i ABB Arena Syd i Västerås 15-16 mars.

Foto: Romus Ramström

Ansök om  ackreditering här

Ansöka om ackreditering görs senast fredagen den 8 mars genom att fylla i formuläret nedan.

Hålltider

Fredag 15 mars, ABB Arena Syd

12.00 – Pojkar 17
15.30 – Flickor 17
19.00 – Pojkar 19

Lördag 16 mars, ABB Arena Syd

11.00 Bandyfinalen Dam
15.45 Bandyfinalen Herr

Om Svensk bandy

Svenska Bandyförbundet är ett oberoende specialförbund inom Riksidrottsförbundet och har till uppgift att främja och administrera den organiserade bandyn i Sverige, och att företräda den internationellt. Svensk bandy har 53 000 aktiva i 157 föreningar. Svensk bandy är förebilder på den internationella spelplanen - vi har sex landslag varav fem är regerande världsmästare. Nya stjärnor tänds varje dag, samtidigt som alla är välkomna inom svensk bandy.

Förbundet är en politiskt och religiöst oberoende allmännyttig ideell organisation som aktivt arbetar mot doping, matchfixning, osund ekonomi och annat fusk samt mot rasism och varje annan form av diskriminering och våld såväl på som utanför idrottsarenan. Svensk bandy vilar på starka traditioner, men strävar samtidigt mot framtidens bandygemenskap genom att aktivt jobba med frågor där schyssta villkor är i fokus. I bandy ska lirarna få vara lirare på sina villkor.