Sex månader efter Sverigelansering har POWERS kundklubb nått en miljon medlemmar
För drygt ett halvår sedan tog POWER över MediaMarkts svenska verksamhet. Kundklubben MyPOWER har sedan dess haft en urstark tillväxt, och nu kan elektronikkedjan avslöja att klubben nått en miljon medlemmar i Sverige.
Sedan övertagandet av MediaMarkts svenska verksamhet i augusti har POWERs medlemsklubb MyPOWER vuxit stadigt. Intern statistik visar att så mycket som varannan kund väljer att ansluta sig till MyPOWER, och nu har klubben passerat milstolpen en miljon medlemmar. Den starka tillväxten kan till stor del förklaras av det generösa och unika bonussystemet, där medlemmar får två procent i bonus på alla köp. MyPOWER-medlemmar står dessutom för ungefär 62 procent mer omsättning jämfört med icke-medlemmar, samtidigt som de besöker kedjan i snitt 54 procent oftare än icke-medlemmar.
– Att vi nu är en miljon POWER-fans i Sverige efter bara ett halvår är ett fantastiskt kvitto på att vårt koncept lönar sig och att vår affär uppskattas! Det här känns otroligt roligt och vi ser fram emot att fortsätta erbjuda alla nuvarande och blivande MyPOWER-medlemmar exklusiva erbjudanden och branschens bästa bonussystem, säger Robert van Toor, vd för POWER Sverige.
MyPOWER är branschens enda kundklubb som direkt ger bonus på alla köp. Som medlem får man exklusiva erbjudanden på utvalda produkter och alltid två procent i bonus. Bonusen kan lösas in och användas tidigast 15 dagar efter köptillfället när bonusen tjänades in, och gäller då på hela sortimentet.
Nyckelord
Kontakter
PresskontaktPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Elektronikkedjan ger sig in i modebranschen – släpper sko med inbyggd powerbank19.11.2024 16:14:31 CET | Pressmeddelande
Nu släpper elektronikkedjan Power en helt ny produkt för den som har tröttnat på urladdade mobiltelefoner. Skorna, som redan har blivit virala på TikTok, har en inbyggd powerbank i sulan. Du vill inte missa höstens trendigaste skor som har misstagits för att vara både Marni och Balenciaga.
Julhandeln börjar allt tidigare – POWER satsar på liveshopping under Black Weeks13.11.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Knappt hälften av de tillfrågade i POWERs egna kundundersökning säger att de planerar att starta julhandeln tidigare i år, och hela 60 procent svarar att de planerar att köpa julklappar redan under Black Weeks. En av fyra uppger att de ska köpa fler julklappar än ifjol, något som lockar fler att kika efter bra erbjudanden. Med andra ord kommer det bli en intensiv kamp om kunderna under årets julhandel.
POWERs marknadschef Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef25.10.2024 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Tidningen Resumé har för nittonde året i rad utsett Sveriges bästa marknadschefer. Guldplatsen inom kategorin hemelektronikbutiker kammades hem av Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.
POWER går Lower Than Low med ny låt och musikvideo18.10.2024 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Elektronikutmanaren POWER tar nästa steg i sin marknadsföring och lanserar en nordisk underhållningskampanj, där den nyproducerade låten Lower Than Low med tillhörande musikvideo står i centrum. Vem artisten bakom låten är förblir dock en hemlighet…
Ändring av vd för POWER Sverige12.7.2024 14:47:49 CEST | Pressmeddelande
Robert van Toor slutar som vd för den svenska marknaden.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum