Sex månader efter Sverigelansering har POWERS kundklubb nått en miljon medlemmar
För drygt ett halvår sedan tog POWER över MediaMarkts svenska verksamhet. Kundklubben MyPOWER har sedan dess haft en urstark tillväxt, och nu kan elektronikkedjan avslöja att klubben nått en miljon medlemmar i Sverige.

Sedan övertagandet av MediaMarkts svenska verksamhet i augusti har POWERs medlemsklubb MyPOWER vuxit stadigt. Intern statistik visar att så mycket som varannan kund väljer att ansluta sig till MyPOWER, och nu har klubben passerat milstolpen en miljon medlemmar. Den starka tillväxten kan till stor del förklaras av det generösa och unika bonussystemet, där medlemmar får två procent i bonus på alla köp. MyPOWER-medlemmar står dessutom för ungefär 62 procent mer omsättning jämfört med icke-medlemmar, samtidigt som de besöker kedjan i snitt 54 procent oftare än icke-medlemmar.
– Att vi nu är en miljon POWER-fans i Sverige efter bara ett halvår är ett fantastiskt kvitto på att vårt koncept lönar sig och att vår affär uppskattas! Det här känns otroligt roligt och vi ser fram emot att fortsätta erbjuda alla nuvarande och blivande MyPOWER-medlemmar exklusiva erbjudanden och branschens bästa bonussystem, säger Robert van Toor, vd för POWER Sverige.
MyPOWER är branschens enda kundklubb som direkt ger bonus på alla köp. Som medlem får man exklusiva erbjudanden på utvalda produkter och alltid två procent i bonus. Bonusen kan lösas in och användas tidigast 15 dagar efter köptillfället när bonusen tjänades in, och gäller då på hela sortimentet.
Nyckelord
Kontakter
PresskontaktPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Svenska kunder har 68 miljoner kronor i outnyttjade bonuspengar hos POWER12.11.2025 08:45:46 CET | Pressmeddelande
POWER har delat ut totalt 122 miljoner kronor till kunderna bara i år. Nästan 70 miljoner har ännu inte använts, och POWERs teori är att kunder inte vet att de har pengar tillgodo.
POWERs Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef alla kategorier24.10.2025 14:18:03 CEST | Pressmeddelande
När tidningen Resumé för tjugonde gången utser årets bästa marknadschef gick det viktigaste priset till POWERs Eddie Hernandez. Han får utmärkelsen för en kraftfull mix av provokativ reklam, ökad kännedom och en stabil ryggrad – även när det blåser.
Succéöppning för Power i Heron City – över 11 000 kunder på en dag17.10.2025 15:00:59 CEST | Pressmeddelande
POWERS nyöppning av butiken i Heron City blev en riktig folkfest. Bland annat sålde man på en dag 1300 par hörlurar och över 1000 smartklockor.
POWER nyöppnar i Heron City – satsat 15 miljoner på modernisering14.10.2025 07:45:26 CEST | Pressmeddelande
Den 16 oktober blir det folkfest när POWER öppnar nya butiken i Heron City i södra Stockholm. På plats finns bland annat kedjans största kassa- och serviceyta. POWER har även satsat mycket för att kunna ge ännu bättre service och rådgivning till alla kunder i butiken.
Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum