Sex månader efter Sverigelansering har POWERS kundklubb nått en miljon medlemmar
För drygt ett halvår sedan tog POWER över MediaMarkts svenska verksamhet. Kundklubben MyPOWER har sedan dess haft en urstark tillväxt, och nu kan elektronikkedjan avslöja att klubben nått en miljon medlemmar i Sverige.
Sedan övertagandet av MediaMarkts svenska verksamhet i augusti har POWERs medlemsklubb MyPOWER vuxit stadigt. Intern statistik visar att så mycket som varannan kund väljer att ansluta sig till MyPOWER, och nu har klubben passerat milstolpen en miljon medlemmar. Den starka tillväxten kan till stor del förklaras av det generösa och unika bonussystemet, där medlemmar får två procent i bonus på alla köp. MyPOWER-medlemmar står dessutom för ungefär 62 procent mer omsättning jämfört med icke-medlemmar, samtidigt som de besöker kedjan i snitt 54 procent oftare än icke-medlemmar.
– Att vi nu är en miljon POWER-fans i Sverige efter bara ett halvår är ett fantastiskt kvitto på att vårt koncept lönar sig och att vår affär uppskattas! Det här känns otroligt roligt och vi ser fram emot att fortsätta erbjuda alla nuvarande och blivande MyPOWER-medlemmar exklusiva erbjudanden och branschens bästa bonussystem, säger Robert van Toor, vd för POWER Sverige.
MyPOWER är branschens enda kundklubb som direkt ger bonus på alla köp. Som medlem får man exklusiva erbjudanden på utvalda produkter och alltid två procent i bonus. Bonusen kan lösas in och användas tidigast 15 dagar efter köptillfället när bonusen tjänades in, och gäller då på hela sortimentet.
Nyckelord
Kontakter
PresskontaktPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
POWER går Lower Than Low med ny låt och musikvideo18.10.2024 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Elektronikutmanaren POWER tar nästa steg i sin marknadsföring och lanserar en nordisk underhållningskampanj, där den nyproducerade låten Lower Than Low med tillhörande musikvideo står i centrum. Vem artisten bakom låten är förblir dock en hemlighet…
Ändring av vd för POWER Sverige12.7.2024 14:47:49 CEST | Pressmeddelande
Robert van Toor slutar som vd för den svenska marknaden.
POWER lanserar reklamkonceptet LOW LOW LOW – ska befästa rollen som Sveriges nya moderna lågprisalternativ26.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nordens största elektronikutmanare POWER fortsätter ta mark och öka sin närvaro på den svenska marknaden. Nu lanserar man reklamkonceptet LOW LOW LOW på bred front för att befästa sin position som det nya och moderna lågprisalternativet bland elektronikkedjorna i Sverige.
Smarta produkter hjälper dig spara el och pengar när temperaturen sjunker9.1.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Under förra vintern upplevde vi historiskt höga elpriser, och även om denna säsong inte ser ut att bli riktigt lika kostsam utmanas de svenska hushållen ännu en gång av stigande elkostnader. Men det finns många smarta knep att ta till för att minska både elförbrukning och elräkning. Jörgen Bärnau, försäljningschef för vitvaror på POWER Sverige, delar här med sig av sina bästa tips för att komma undan billigare när temperaturerna sjunker och elpriserna stiger.
Det här är årets julklapp, enligt POWER7.12.2023 07:00:00 CET | Pressmeddelande
En av årets viktigaste försäljningsperioder, Black Week, är över och Robert van Toor, vd på POWER Sverige, kan konstatera att det hela blev en succé för elektronikkedjan. Han tror sig även veta vad som kommer ligga under julgranen i många svenska hem i år, sett till vad som sålde bäst.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum