Teknikföretagen + Sveriges största teknikevent = sant!

Teknikföretagen samlas tillsammans med svensk och internationell tekniksektor i slutet av veckan på nationalarenan Friends i Solna, den 22–23 februari. Då går The Tech Arena av stapeln med ett myller av svenska och internationella gäster.

Under de två dagarna möts tusentals företagsledare, entreprenörer, investerare och beslutsfattare för att nätverka, byta kunskaper och ge sig in på engagerande diskussioner om innovation, entreprenörskap, hållbarhet, teknik och globala megatrender.

Som en av tre huvudspartner så har Teknikföretagen rustat för möten och seminarier under båda dagarna.

– Hela Tekniksverige är på plats. Tillsammans skapar vi två dagar av upplevelser och produktiva möten. Det är det största eventet av det här slaget som har hållits i Sverige, säger Teknikföretagens kommunikationschef, Julia Valentin.

På Friends fylls flera parallella scener med fullspäckade program. Där ses talare som Al Gore, tidigare USA:s vicepresident, Steve Wozniak, medgrundare av Apple och astronauten Jessica Meir.

Under båda dagarna erbjuder Teknikföretagen besökarna på plats tjänster som normalt är förbehållet organisationens medlemmar, genom exklusiv rådgivning inom arbetsrätt, affärsjuridik och frågor om arbetstillstånd. Se oss gärna i vår monter!

Teknikföretagens seminarier:

• Klockan 16.00 den 22 februari talar vi om användarperspektiv som motor för innovation som leder till tillväxt, och hur design borde vara en självklar del av affären för alla. Där har vi bland annat med oss Jesper Kouthoofd, vd och grundare av Teenage Engineering samt Towe Ressman och Andreas Säfström, som är designchefer på Husqvarna respektive Ericsson.
  • Klockan 10.00 den 23 februari så djupdyker ÖB, Micael Bydén, Jenny Gardner på försvars- och säkerhetsföretaget Saab och Teknikföretagens vd, Pia Sandvik, med flera, i hur försvarsinnovationer kombinerat med civil teknik är avgörande för att stärka försvarskapaciteten.
  • Klockan 14.35 den 23 februari samtalar vi om kunskapsdelning mellan svenska teknikföretag och lärdomar som inte kan köpas för pengar. Då har vi bland andra med oss Sara Kappelmark, vd för Norrsken Foundation och Tobias Hansson, vd för Hitachi Energy.

Boka din mentorsträff på The Tech Arena

I initiativet ”5-minute-mentorship” erbjuds deltagare från start-ups, scale-ups och universitet möjligheten att boka upp sig och ta del av erfarenheten från någon av fyra tunga svenska företagsledare i Teknikföretagens medlemsföretag: Jonas Gustavsson, Afry, Jessica Öberg, Combitech, Tobias Hansson, Hitachi Energy och Vahid Zohali, IBM.

Besökare på The Tech Arena kan redan nu anmäla intresse för sin mentorsträff: 5-minute mentorship (ungpd.com)

Vi ses på The Tech Arena!

Julia Valentin, kommunikationschef, Teknikföretagen