Vänsterpartiet Västra Götalandsregionen

Nooshi Dadgostar och Magdalena Andersson besöker Sahlgrenska

Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar besöker Sahlgrenska universitetssjukhus i Göteborg. Hon gör verksamhetsbesöket tillsammans med Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson, samt regionala företrädare för Vänsterpartiet och Socialdemokraterna.

Nooshi Dadgostar, partiledare Vänsterpartiet

- Jag är från Göteborg och min mamma jobbar som sjuksköterska på Sahlgrenska. Det är en plats som betyder mycket för mig. Men sjukhuset har drabbats hårt av SD:s och regeringens nedskärningar. Ulf Kristersson måste nu leva upp till vårdlöftet om att stoppa personalneddragningarna, säger Nooshi Dadgostar (V).

I samband med dagens verksamhetsbesök kommer Nooshi Dadgostar även att träffa företrädare för fackförbunden Kommunal, Vision, Vårdförbundet, Saco och Läkarföreningen.

Efter besöket finns det möjlighet för media att göra intervjuer, kl. 16.15 utanför Sahlgrenskas huvudentré.

Kontakta presskontakt för bokningar eller ytterligare information.

Följ Vänsterpartiet Västra Götalandsregionen

Senaste pressmeddelandena från Vänsterpartiet Västra Götalandsregionen