Ny kampanj sätter Lidingöloppets mjuka underlag i fokus

Dela

I samband med att vårens stora löparfester går av stapeln så vill världens största terränglopp tydliggöra sin särart. Kampanjen ”Asfalt är för bilar” syftar till att lyfta fram Lidingöloppets mjuka underlag och dess fördelar gentemot konkurrenternas hårda asfalt.

”Vi behöver vi bli tydligare i vilka vi är och vad vi står för. Vår vackra arena och lopp erbjuder tuffa utmaningar men det mjuka underlaget är något som vi är förhållandevis ensamma om när det gäller stora långlopp” säger Lidingöloppets marknadschef Fredrik Montgomery. Att springa i skogen ger en fantastisk allroundträning men mjukt underlag minskar också risken för skador”

Kampanjen tar sin början under Varvet-veckan där man kommer synas lokalt med digitalt, print, radio och utomhus i Göteborgsregionen. Den fortsätter sedan vidare till Stockholm och marathonveckan med motsvarande upplägg och avslutas sedan vid midsommar.

”Det är första gången på ganska länge som vi går ut i en större, bredare kampanj men konkurrensen om löparna hårdnar och tiden är förbi när vi kunde vänta på att anmälningarna strömmade in av sig självt. Vi gillar såklart all form av löpning men det känns ändå lite kul att sticka ut hakan och samtidigt vara lite mer tydliga med vad Lidingöloppet står för” avslutar Fredrik Montgomery

Kampanjen har tagits fram av Blomqvist Communication.

Arbetsgrupp:

Fredrik Montgomery och Niklas Gabrielsson, Lidingöloppet

Janne Åkerblom, Jenny Ilola, Jonas Serrander. Stina Olsson. Sara Kjellander, Blomqvist

För mer information
Fredrik Montgomery, marknadschef Lidingöloppet, tel 0706-70 55 40

Kontakter

Om Lidingöloppet

TCS Lidingöloppet är världens största terränglopp och arrangeras under den sista helgen i september varje år på Lidingö. Under helgen pågår inte mindre än 10 lika löpartävlingar med mängder av olika klasser. Det största och mest välkända loppet är TCS Lidingöloppet som är 30 km terränglöpning, med start på Koltorps Gärde och målgång på Grönsta Gärde. Lidingöloppet har arrangerats varje år sedan 1965.

Lidingöloppet är en del av En Svensk Klassiker. Under helgen arrangeras även TCS Lidingöloppet 15 som ingår i Halvklassikern och Rosa Bandet-loppet som ingår i Tjejklassikern samt Kortklassikern. Lidingöloppet ägs och arrangeras av de två idrottsföreningarna IFK Lidingö SOK och IFK Lidingö Friidrott.

Utöver Lidingöloppshelgen arrangerar Lidingöloppet även följande lopp:

-Vårmilen sista helgen i april
-Blodomloppet Stockholm, 5/10 km löpning/gång på Djurgården i mitten av juni

Följ Lidingöloppet

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidingöloppet

INTERSPORT ny huvudpartner till TCS Lidingöloppet – satsar på löparglädje i världsklass27.3.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Världens största terränglopp, TCS Lidingöloppet, inleder ett samarbete med INTERSPORT. Avtalet är på tre år och INTERSPORT går in som huvudpartner. Ambitionen är att erbjuda alla som älskar löpning bättre förutsättningar före, under och efter TCS Lidingöloppet. Tillsammans kommer parterna att skapa spännande aktiviteter som främjar rörelse, folkhälsa och löpning.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye