Tress och Special Olympics Sverige inleder samarbete

Tress Sport & Lek blir leverantörssponsor till Special Olympics Sverige. Avtalet sträcker sig under 2024.

Bilden är ett montage och visar logotyperna för Tress Sport & Lek och Special Olympics Sverige tillsammans med en bild på en tjej som deltar i en tävling i snöskolöpning.
Tress Sport & Lek blir leverantörssponsor till Special Olympics Sverige. Special Olympics Sverige

Samarbetet innebär att Tress bland annat kommer att leverera material till olika evenemang som arrangeras av Special Olympics Sverige. Därtill får Svenska Parasportförbundets medlemmar förmånliga priser på Tress Sport & Leks utbud av lek-, spel- och sportutrustning.

– Vi är glada att Tress Sport & Lek blir leverantör till Special Olympics Sverige. Att Tress, med sina expertkunskaper inom att skapa inspirerande miljöer för idrott och aktivitet, vill hjälpa till att få fler personer med intellektuell funktionsnedsättning att upptäcka rörelseglädjen är glädjande både för oss och målgruppen i stort, säger Linnea Björndahl, chef Special Olympics Sverige.

– Att alla ska få chansen till rörelseglädje ligger oss på Tress varmt om hjärtat. Vi blev därmed väldigt glada när vi fick möjligheten till ett samarbete med Special Olympics Sverige och Parasport Sverige då deras värderingar och intresse för rörelseglädje går hand i hand med våra värderingar. Vi ser därmed fram emot ett givande samarbete och möjligheten till att tillsammans kunna bidra till ökad aktivitet och livsglädje för alla oavsett behov och förutsättningar, säger Fredrik Klitte, vd Tress Sport & Lek.

Tress Sport & Lek är ett av Skandinaviens ledande företag inom lek-, spel- och sportutrustning och har kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

För frågor:

Linnéa Björndahl
Chef Special Olympics Sverige
E-post: linnea.bjorndahl@parasport.se

Fredrik Klitte
VD Tress Sport & Lek

Special Olympics är en världsomspännande organisation som bedriver och utvecklar idrottsverksamhet för personer med intellektuella funktionsnedsättningar. Verksamheten finns i över 190 länder och inkluderar nästan 5,5 miljoner idrottsmän och -kvinnor. Vi drivs av övertygelsen om att idrott är den bästa vägen till bättre hälsa och glädje för alla. Genom idrott skapar vi ett mer inkluderande samhälle där alla får chansen till en meningsfull fritid.