POWER lanserar reklamkonceptet LOW LOW LOW – ska befästa rollen som Sveriges nya moderna lågprisalternativ
Nordens största elektronikutmanare POWER fortsätter ta mark och öka sin närvaro på den svenska marknaden. Nu lanserar man reklamkonceptet LOW LOW LOW på bred front för att befästa sin position som det nya och moderna lågprisalternativet bland elektronikkedjorna i Sverige.

I augusti gjorde POWER entré på den svenska marknaden och på kort tid har den nordiska elektronikkedjan ökat sin varumärkeskännedom i Sverige markant, från 0,7 procent i augusti till 42 procent i januari enligt en varumärkesmätning från NEPA. I undersökningen ser man extra positiv utveckling inom kategorin “Lowest Price Perception”. Med det nya reklamkonceptet LOW LOW LOW, som nu lanseras i Sverige, planerar man att stärka positionen som Sveriges moderna lågprisalternativ ytterligare.
– Som utmanare på den svenska marknaden vill vi göra något helt annat än den tråkiga kommunikation som vi ser idag inom elektronikbranschen. Med vårt nya reklamkoncept LOW LOW LOW kan vi vara både flexibla och lekfulla. Vi visar verkligen hur “lågt” vi kan gå, men med glimten i ögat, samtidigt som vi flörtar med populärkulturen och bidrar till underhållning, säger Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.
Konceptet är framtaget av den norska reklambyrån Schjærven och rullas ut i Sverige fullskaligt under vecka 9.
– För att utveckla ett lågpriskoncept som är tydligt, intressant och anpassat för alla ytor har vi skapat något som väcker uppmärksamhet och underhåller mottagaren. Med “Low prices. It's electrifying” förenar vi det rationella kring pris med det emotionella som handlar om den goda, nästintill elektriska, känslan man får av att göra ett bra köp, säger Knut Røse, rådgivare på Schjærven.
Reklamkampanjen kommer att synas i TV, online video, OOH, display, sociala medier, ODR, performance och via influencersamarbeten med profilerna Anis Don Demina och VC Barre. Samt såklart med riktigt låga priser i alla varuhus.
Arbetsgrupp bakom kampanjen:
Nordisk reklambyrå: Schjærven
Mediebyrå: Bizkit Havas
Adtech-byrå: Madington
Filmbyrå: Clockwork
Svensk pr-byrå: Wenderfalck
Digital byrå: S360
Nyckelord
Kontakter
PresskontaktPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seBilder
Följ POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Svenska kunder har 68 miljoner kronor i outnyttjade bonuspengar hos POWER12.11.2025 08:45:46 CET | Pressmeddelande
POWER har delat ut totalt 122 miljoner kronor till kunderna bara i år. Nästan 70 miljoner har ännu inte använts, och POWERs teori är att kunder inte vet att de har pengar tillgodo.
POWERs Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef alla kategorier24.10.2025 14:18:03 CEST | Pressmeddelande
När tidningen Resumé för tjugonde gången utser årets bästa marknadschef gick det viktigaste priset till POWERs Eddie Hernandez. Han får utmärkelsen för en kraftfull mix av provokativ reklam, ökad kännedom och en stabil ryggrad – även när det blåser.
Succéöppning för Power i Heron City – över 11 000 kunder på en dag17.10.2025 15:00:59 CEST | Pressmeddelande
POWERS nyöppning av butiken i Heron City blev en riktig folkfest. Bland annat sålde man på en dag 1300 par hörlurar och över 1000 smartklockor.
POWER nyöppnar i Heron City – satsat 15 miljoner på modernisering14.10.2025 07:45:26 CEST | Pressmeddelande
Den 16 oktober blir det folkfest när POWER öppnar nya butiken i Heron City i södra Stockholm. På plats finns bland annat kedjans största kassa- och serviceyta. POWER har även satsat mycket för att kunna ge ännu bättre service och rådgivning till alla kunder i butiken.
Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum


