Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team

Dela

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Via Lidl Kids Team-programmet kommer 11 barn från Sverige mellan 6 och 10 år att få vandra in på planen tillsammans med Eurpas bästa fotbollsspelare inför tiotusentals fans på en UEFA EURO 2024-match, som äger rum i Tyskland från den 14 juni till den 14 juli 2024. Lidl bjuder barnet och dess vårdnadshavare på resan och täcker alla kostnader.
Via Lidl Kids Team-programmet kommer 11 barn från Sverige mellan 6 och 10 år att få vandra in på planen tillsammans med Eurpas bästa fotbollsspelare inför tiotusentals fans på en UEFA EURO 2024-match, som äger rum i Tyskland från den 14 juni till den 14 juli 2024. Lidl bjuder barnet och dess vårdnadshavare på resan och täcker alla kostnader.

För att säkerställa att alla barn, oavsett ekonomiska förutsättningar, ska ha möjlighet att vinna upplevelsen att vara en matchknatte, kommer Lidl stå för alla utgifter kopplade till resan till UEFA EURO 2024TM i Tyskland, inklusive resa, boende och mat för den ansökande vårdnadshavaren och barnet. Förutom att få vandra in på planen tillsammans med Europas bästa fotbollsspelare inför tiotusentals fans på en UEFA EURO 2024-match, kommer resan även att vara fullspäckad med roliga och lärorika lokala upplevelser.

I turneringen, som äger rum i Tyskland från den 14 juni till den 14 juli 2024, tävlar de bästa fotbollslandslagen i Europa om att bli Europamästare. Med 22 matchknatteplatser tillgängliga (11 för varje lag) vid var och en av de 51 fotbollsmatcherna i turneringen, finns det gott om möjligheter att vinna en oförglömlig upplevelse för barnet och vårdnadshavaren på en av fotbollens största scener.

– På Lidl sätter vi människor i centrum för våra aktiviteter. Genom att arbeta med UEFA är vi glada över att kunna erbjuda den här ”once in a lifetime”-upplevelsen till våra kunder genom Lidl Kids Team-programmet. Med den här tävlingen vill vi visa att vi står på våra kunders sida. Oavsett om det handlar om att erbjuda god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris, eller ge dem tillgång till en av de största fotbollsturneringarna i världen, så finns vi där för att lösa det, säger Fredrik Marmbrandt, marknadschef på Lidl Sverige.

Genom att vara verksamma i mer än 30 länder är Lidl stolta över att vara en plats där många kulturer möts. Med lanseringen av vår mission statement "tillsammans på Lidl" 2023 visar Lidls ledning otvetydigt att Lidl främjar och kräver ett rättvist, öppet och förtroendefullt samarbete - och inte tolererar ojämlik behandling. Att sätta rättvisa, lika möjligheter och inkludering i första rummet kommer att spegla Lidls aktiviteter genom hela UEFA-perioden och även i fortsättningen. Detta är också kärnvärden inom fotbollen. Att vara en del av Lidl Kids Team är bara början på Lidls engagemang kring UEFA EURO 2024. I år vill Lidl samla miljontals fotbollsfans för att fira turneringen – hemma med familj och vänner eller i Lidl Fan Zones. Via Lidl Plus-appen kommer det under året att finnas möjligheter för alla Lidl-kunder att vinna gratisbiljetter till UEFA EURO 2024-matcher.

Lidl Kids Team-tävlingen kommer att vara öppen från den 4 mars till och med den 21 april 2024. Alla lyckliga vinnare kommer att informeras av Lidl Sverige KB via mail och telefon. För att skydda dig mot eventuella bedrägerier, vänligen svara inte på någon annan form av kontakt.

Nyckelord

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 206 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.

Växte snabbare än branschen för sjunde året i rad - Lidl Sverige ökade omsättning med 1,9 miljarder kronor18.6.2024 07:15:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sveriges bokslut för förra verksamhetsåret, 1 mars 2023 - 29 februari 2024, är nu klart. Lidl fortsätter växa snabbare än marknaden och nettoomsättningen ökade med 1,9 miljarder kronor, från 16,7 miljarder till 18,6 miljarder - en ökning med över 11 procent. Under de senaste två åren har Lidl Sverige vuxit med mer än 30 procent, jämfört med marknaden som vuxit med 13,2 procent.

Matriket fortsätter manifestera betydelsen av svenskt – intar Kungsträdgården den 3 – 16 juni4.6.2024 08:53:58 CEST | Pressmeddelande

Matriket är det gemensamma varumärket för Lidl Sveriges egna svenskproducerade livsmedel. Det är också varumärket som har det bredaste sortimentet av enbart Från Sverige-märkta produkter. Ett år efter lanseringen har 53 procent av de svenska hushållen kännedom om Matriket, enligt YouGov. Nu fortsätter Lidl Sverige att stärka betydelsen av svenskproducerad mat genom att bjuda in Sommarstockholm till Kungsträdgården under två veckor.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye