Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team
Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

För att säkerställa att alla barn, oavsett ekonomiska förutsättningar, ska ha möjlighet att vinna upplevelsen att vara en matchknatte, kommer Lidl stå för alla utgifter kopplade till resan till UEFA EURO 2024TM i Tyskland, inklusive resa, boende och mat för den ansökande vårdnadshavaren och barnet. Förutom att få vandra in på planen tillsammans med Europas bästa fotbollsspelare inför tiotusentals fans på en UEFA EURO 2024-match, kommer resan även att vara fullspäckad med roliga och lärorika lokala upplevelser.
I turneringen, som äger rum i Tyskland från den 14 juni till den 14 juli 2024, tävlar de bästa fotbollslandslagen i Europa om att bli Europamästare. Med 22 matchknatteplatser tillgängliga (11 för varje lag) vid var och en av de 51 fotbollsmatcherna i turneringen, finns det gott om möjligheter att vinna en oförglömlig upplevelse för barnet och vårdnadshavaren på en av fotbollens största scener.
– På Lidl sätter vi människor i centrum för våra aktiviteter. Genom att arbeta med UEFA är vi glada över att kunna erbjuda den här ”once in a lifetime”-upplevelsen till våra kunder genom Lidl Kids Team-programmet. Med den här tävlingen vill vi visa att vi står på våra kunders sida. Oavsett om det handlar om att erbjuda god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris, eller ge dem tillgång till en av de största fotbollsturneringarna i världen, så finns vi där för att lösa det, säger Fredrik Marmbrandt, marknadschef på Lidl Sverige.
Genom att vara verksamma i mer än 30 länder är Lidl stolta över att vara en plats där många kulturer möts. Med lanseringen av vår mission statement "tillsammans på Lidl" 2023 visar Lidls ledning otvetydigt att Lidl främjar och kräver ett rättvist, öppet och förtroendefullt samarbete - och inte tolererar ojämlik behandling. Att sätta rättvisa, lika möjligheter och inkludering i första rummet kommer att spegla Lidls aktiviteter genom hela UEFA-perioden och även i fortsättningen. Detta är också kärnvärden inom fotbollen. Att vara en del av Lidl Kids Team är bara början på Lidls engagemang kring UEFA EURO 2024. I år vill Lidl samla miljontals fotbollsfans för att fira turneringen – hemma med familj och vänner eller i Lidl Fan Zones. Via Lidl Plus-appen kommer det under året att finnas möjligheter för alla Lidl-kunder att vinna gratisbiljetter till UEFA EURO 2024-matcher.
Lidl Kids Team-tävlingen kommer att vara öppen från den 4 mars till och med den 21 april 2024. Alla lyckliga vinnare kommer att informeras av Lidl Sverige KB via mail och telefon. För att skydda dig mot eventuella bedrägerier, vänligen svara inte på någon annan form av kontakt.
Nyckelord
Kontakter
Kundtjänst
https://kundportal.lidl.se/
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 206 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl blir en del av Skövde Science City22.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu står det klart att Lidl ska öppna butik i Mariesjö, mitt i Skövde Science City. Byggstart är planerad till det första halvåret 2026. – Vi ser fram emot att bli en del av kommunens största stadsbyggnadsprojekt någonsin. Det är ett perfekt läge för människor som reser till och från arbetet, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef på Lidl Sverige.
Lidl kommer till Simrishamn18.12.2025 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Jakten på ett optimalt läge i Simrishamn är över. Lidl Sverige har nu ingått ett tioårigt avtal med Prisma Properties om en ny butiksetablering vid stadens infart. – Äntligen har vi hittat den perfekta platsen, lättillgänglig för både kommuninvånare och turister, säger Petra Wahlström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Deluxe mandelpotatisgratäng är bäst i test i Recept.se:s stora test!16.12.2025 11:36:24 CET | Nyheter
Lidls Deluxe mandelpotatisgratäng med Västerbottensost utsågs till bäst i test och fick toppbetyget 4 av 5 i Recept.se:s stora smaktest av färdiga potatisgratänger, publicerat den 2 december 2025.
I dag öppnar Lidl i Vinsta11.12.2025 10:00:20 CET | Pressmeddelande
I dag öppnar Lidl i Vinsta – och därmed finns nu 210 Lidl-butiker i Sverige. – Läget i Vinsta är oslagbart! Närheten till tunnelbanan och det befintliga vägnätet gör det enkelt att handla hos oss och vi ser fram emot att välkomna många nya kunder, säger Christian Sjöström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Lidl öppnar ny butik i Knalleland – fortsätter sin expansion i Borås8.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter sin expansion i Borås och presenterar i dag planerna för sin tredje butik i staden. Den nya butiken kommer att ligga i den dynamiska handelsplatsen Knalleland, med planerad öppning i mars 2027. Fastigheten, som ägs av Forshem Fastigheter AB, ligger strategiskt på Ålgårdsvägen 6, en plats med hög synlighet och ett stort trafikflöde.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum