EM-kval mot Frankrike på Nationalarenan Gamla Ullevi
Den 9 april spelar det svenska damlandslaget i fotboll EM-kval mot Frankrike. Nu står det klart att matchen mot världstrean kommer att spelas på Nationalarenan Gamla Ullevi i Göteborg. Biljetterna släpps på tisdag den 12 mars klockan 12.
![](/data/images/public/3236752/3426345/55be673b-df8f-4e01-97e4-f3842591d778-w_720.jpg)
– Vi hälsar damlandslaget och publiken varmt välkomna tillbaka till Nationalarenan Gamla Ullevi! Det blir en spännande premiärmatch på arenans nya hybridgräsmatta, säger Henrik Jutbring, evenemangschef på Got Event.
Så här skriver Svenska Fotbollförbundet
Damlandslagets hemmapremiär i EM-kvalet spelas mot Frankrike den 9 april. Nu är det klart att matchen mot världstrean spelas på landslagets nationalarena Gamla Ullevi i Göteborg, och att biljetterna till matchen släpps på tisdag den 12 mars klockan 12.00.
Under torsdagen bekräftade Uefa EM-kvalets spelschema. Sverige inleder borta mot England den 5 april, innan första samlingen avslutas med hemmamatch mot Frankrike den 9 april. Nu är det klart att hemmapremiären i kvalet kommer spelas på Gamla Ullevi i Göteborg, damlandslagets nationalarena.
Biljetter till matchen på Gamla Ullevi släpps till allmänheten på tisdag den 12 mars klockan 12.00. Guld- och silvermedlemmar i Supporterklubben kan säkra sina biljetter under förköpsperioden som inleds i dag. Avsparkstiden kommer bekräftas inom de närmaste dagarna.
– Det känns helt rätt att EM-kvalets första hemmamatch spelas på vår nationalarena. Det kommer bli en riktigt spännande och viktig match mot världstrean Frankrike, och vi ser fram att känna supportrarnas fantastiska stöd i ryggen som vi alltid gör på Gamla Ullevi, säger förbundskapten Peter Gerhardsson.
Matcharenor och preliminära datum för biljettsläpp till de två andra hemmamatcherna i EM-kvalet kommer meddelas så fort de detaljerna fastställts. SvFF arbetar med frågorna och återkommer så fort det är möjligt.
Nyckelord
Kontakter
Mikael PerssonKommunikationsansvarig
Presskontakt för frågor som rör Got Event. Frågor om enskilda evenemang ställs direkt till arrangör.
Länkar
Om oss
Got Event är Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag och driver några av Sveriges mest älskade arenor: Bravida Arena, Frölundaborg, Gamla Ullevi, Scandinavium, Valhallarinken, Ullevi, Valhallabadet, Valhalla IP och Valhalla Sporthallar. Starka varumärken som alla bidrar till att Göteborg upplevs som en attraktiv och spännande stad att bo i, att arbeta i och att besöka.
Vi arrangerar också - tillsammans med Svenska Ridsportförbundet - Gothenburg Horse Show som är en av världens främsta inomhustävlingar för ridsport.
Vi bedriver ett aktivt hållbarhetsarbete och allt vi gör genomsyras av hållbar utveckling. Vi är Miljödiplomerade enligt Svensk Miljöbas sedan 2004.
Varje år besöker cirka 2 miljoner människor ungefär 400 idrotts- och underhållningsevenemang på någon av våra arenor. Dessutom välkomnar vi årligen nästan en halv miljon badbesökare till Valhallabadet.
Bolaget omsätter cirka ungefär 200 miljoner kronor och vi är cirka 130 medarbetare som ger allt för att skapa bra förutsättningar för att genomföra evenemang i världsklass. Vi brukar säga att vi bidrar till att skapa magiska ögonblick!
Följ Got Event
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Got Event
Tända lampor på Bravida Arena inatt9.7.2024 11:56:32 CEST | Pressmeddelande
Ikväll och i natt genomför Got Event ljusmätning av arenabelysningen på Bravida Arena. Det medför att lamporna kommer att vara tända mellan klockan 22.30 och 02:30.
Europeiska fotbollsgiganter gör upp på Ullevi1.7.2024 12:30:00 CEST | Nyheter
Den 11 augusti blir det en riktig stormatch på Ullevi i Göteborg. Då möts två av Europas absolut största fotbollsklubbar, Atlético de Madrid och Juventus, i försäsongens sista och viktigaste match.
Coca-Cola i Sverige ny arenapartner för Ullevi, Scandinavium och Gamla Ullevi12.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Got Event och Coca-Cola i Sverige har tecknat ett partneravtal som innebär att Coca-Cola i Sverige blir ny arenapartner för tre av Göteborgs största arenor; Ullevi, Scandinavium och Gamla Ullevi. Målet är att tillsammans förhöja och förlänga upplevelsen för evenemangsbesökarna.
Coldplay banade väg för nya solceller på Ullevi4.6.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Nu börjar Ullevis nya 520 kvadratmeter stora solcellstak bli färdigt. Anläggningen ska leverera drygt 110 megawattimmar varje år. Initiativet kom till mycket tack vare samarbetet med ett av världens största band, Coldplay.
Medialansering inför STCC:s premiär i Göteborg27.5.2024 15:20:02 CEST | Pressinbjudan
Varmt välkommen till medialansering i Göteborg fredagen 31 maj på samma plats där världspremiären av elektriska STCC 2024 kommer att köras den 8-9 juni.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum