Östgötatrafiken

Östgötatrafikens kunder är mest nöjda i hela Sverige

Dela

84 procent av Östgötatrafikens kunder är nöjda med den senaste resan som de gjort med kollektivtrafiken.

Östgötatrafiken toppar listan bland alla regionala kollektivtrafikbolag i Sverige när det gäller hur nöjda kunderna är med sin senaste resa. Genomsnittet för hela landet är 78 procent. 

– Eftersom kundnöjdhet är ett av våra övergripande mål är det glädjande att kunderna är så nöjda med kollektivtrafiken i Östergötland. Vi kommer fortsätta att arbeta med detta

på flera sätt för att öka kundernas nöjdhet ännu mer, säger Sofia Malander, Östgötatrafikens vd.

Statistiken kommer från den stora kvalitets- och attitydundersökningen

Kollektivtrafikbarometern för 2022 som branschorganisationen Svensk Kollektivtrafik genomför. 


Hela Kollektivtrafikbarometern finns att läsa hos Svensk Kollektivtrafik, här: https://www.svenskkollektivtrafik.se/globalassets/svenskkollektivtrafik/dokument/aktue llt-och-debatt/publikationer/kollektivtrafikbarometern-arsrapport-2022.pdf

Om oss

Östgötatrafiken ansvarar för kollektivtrafiken i Östergötland. Vi planerar linjer och tidtabeller med buss, tåg och spårvagn med målet att ge dig som kund en enkel, trygg och bekväm resa och ett bra och pålitligt alternativ till bilen.

Finns mer om oss här: Vi och vårt uppdrag - Östgötatrafiken (ostgotatrafiken.se)

Följ Östgötatrafiken

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Östgötatrafiken

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye