Specsavers Sweden AB

Specsavers lyfter lokala butiksägare i ny varumärkesbyggande kampanj

Dela

Måndagen den 12 mars lanserade Specsavers sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis i filmformat för TV och sociala medier.

 – Alla våra butiker ägs och drivs av lokala entreprenörer och det lokala ägandet har varit en framgångsfaktor under våra 20 år i Sverige. Kunderna känner sig sedda och väl omhändertagna. Specsavers vill göra god ögonhälsa tillgänglig för alla och med den här kampanjen vill vi nå ut med våra kliniska budskap till ännu fler, säger Ellen Samuelsson, Head of Marketing Sverige.

Specsavers lanserar nu sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis.
Specsavers lanserar nu sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis. Foto: Specsavers

Specsavers firar 20 år i Sverige i år och lyfter i en ny kampanj bestående av en TV-reklamfilm samt kortfilmer för sociala medier och nativeartiklar de lokala butiksägarna. Kampanjen har tagits fram unikt för den svenska marknaden.

Innehållet i filmerna har fokus på optikkedjans kliniska expertis. I kortfilmerna ser man butiksägare och legitimerade optiker som pratar om olika ämnen kopplat till ögonhälsa. Filmerna kommer att marknadsföras i sociala medier och stöttas upp med nativeartiklar om ögonhälsa för att sprida mer kunskap om hur man kan ta hand om sina ögon och vad man kan upptäcka vid en synundersökning. 

– En synundersökning handlar om så mycket mer än bara att se vilka styrkor en person behöver på glasögon eller linser. Därför ingår alltid också en undersökning av den allmänna ögonhälsan i våra synundersökningar. Våra optiker har hög klinisk expertis och kan identifiera ögonsjukdomar som behöver behandlas i tid och andra hälsotillstånd som är viktiga att få kännedom om i ett tidigt skede, och det vill vi berätta om i de här personliga reklamfilmerna, säger Ellen Samuelsson, Head of Marketing Sverige.

Filmerna baseras på ett koncept som tagits fram av Bertie Rapkin & Jon Morgan på Specsavers in-house byrå Specsavers Creative. Kortfilmerna för sociala medier har producerats av Welcom efter en idé från Specsavers inhouse-byrå.

Kampanjen bygger på fyra olika kommunikationspelare:

Owned & Run – TV – Reklam

Kommer att visas på TV, online TV och på sociala kanaler i olika format v. 12-15

Ny design i egna kanaler

Uppdaterade kontaktytor på web, i CRM och i butik.

Videor med butiksägare - Klinisk expertis  

Visas i sociala medier.

 Lokala unika annonser för Facebook/Instagram

Partnerselfie visar på det lokala ägandet.

 

Kontakter

Bilder

Specsavers lanserar nu sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis.
Specsavers lanserar nu sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis.
Foto: Specsavers
Ladda ned bild
Specsavers lanserar nu sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis.
Specsavers lanserar nu sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis.
Foto: Specsavers
Ladda ned bild

Välkommen till Specsavers

Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra  priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina  kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 2000 butiker med cirka  40 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Nya Zeeland, Australien och Kanada. Specsavers etablerade  sig i Sverige 2004 och har idag 118 butiker över hela landet. 

Följ Specsavers Sweden AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Specsavers Sweden AB

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye