Mars

Fotbollsspelarna Luka Modric och Bukayo Saka inleder partnerskap med Snickers

Dela

Tillsammans med fotbollsstjärnorna väcker Snickers landets största självmål till liv

Sverige 25 mars 2024: Idag startar Snickers sin senaste kampanj, tillsammans med fotbollsstjärnorna Luka Modric och Bukayo Saka. Mars Inc, vill genom den här kampanjen hjälpa och stötta fotbollsfans att undvika pinsamma "självmål", genom en Snickers-driven vinnarstrategi för att ta sig förbi dessa olustiga ögonblick.

Reklamfilmen utspelar sig på en frisörsalong i kvarteret, bland kunderna sätter sig Tim i sin frisörstol, med blicken fixerad på skärmen för att följa en fotbollsmatch. Tim är uppslukad av matchen och när han plötsligt hoppar upp ur stolen för att fira ett segermål, råkar frisören klippa av en stor tofs av hans hår.

Frisörsalongens nyaste rekryt, spelad av Bukayo Saka, påminner Tim om det "självmål” han just har gjort. Då kliver frisörassistenten Luka Modric in och erbjuder Tim en Snickers som den perfekta lösningen på hans självförvållade misstag med kampanjens slagord som fyller skärmen: ”Självmål? Du kanske bara behöver en Snickers!”

Förutom att vara stjärnor på duken, delar Modric och Saka också med sig av sin syn på några av de bästa fotbollsfansrelaterade misstagen genom en kortare film, där de bedömer fotbollsälskares största "självmål".

Från att missa ett mål för att du köpte en korv med bröd innan halvtid, till att få stadionbiljetten på din telefon när ditt batteri håller på att dö – båda spelarna betygsätter misstagen från ett till tio och avslöjar till och med några egna pinsamheter.

Luka Modric:

”Jag har verkligen tyckt om att arbeta med Snickers. Det har varit roligt att betygsätta några av de värsta fotbollsmisstagen – misstag händer och vem som helst kan göra självmål, ibland behöver du bara lite hjälp för att komma tillbaka till ditt spel.”

Bukayo Saka lägger till:

”Vi har alla gjort pinsamma självmål även utanför planen, och fotboll är ingenting utan våra supportrar. Men att klippa sig under en viktig match är en stark 10:a på skalan när det gäller pinsamheter. Jag har njutit av att delta tillsammans med Luka, tack till Snickers-teamen för att de fick detta att hända!

Thor Thoresen, Category and Portfolio Director, Multisales North Europe:

"Vi vet att fans inte alltid får det rätt, så vi ville lyfta fram landets största "självmål", och vilka gör det bättre än två av fotbollens största namn? Kampanjen med Modric och Saka uppmuntrar fotbollsfans att skratta åt sina misstag, medan Snickers ger en tröstande smak som tar dig tillbaka på planen."

Kontakter

Bilder

Om Mars

Mars, Incorporated drivs av tron att den värld vi vill ha imorgon formas av hur vi gör affärer idag. Mars är ett företag som förnyas och utvecklas för att påverka världen positivt. I vår breda portfölj av kvalitetsprodukter och tjänster för konfektyr, mat och djurvård sysselsätter vi över 140 000 engagerade medarbetare. Med över 47 miljarder dollar i årlig försäljning står vi bakom några av världens mest älskade varumärken, som Ben's Original™, CESAR®, Cocoavia®, DOVE®, EXTRA®, KIND®, M&M'S®, SNICKERS®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN ® och WHISKAS®.  Vi arbetar för att skapa en bättre värld för husdjur genom vårt globala nätverk av djursjukhus och diagnosservicecenter – som AniCura, BANFIELD™, BLUEPEARL™, Linnaeus and VCA™ – och med banbrytande teknik utvecklar vi program inom genetisk hälsoscreening och DNA-testning. För mer information om Mars, besök www.mars.com och följ oss på Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn och YouTube.

Följ Mars

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Mars

Mars konfektyrfabriker i Europa drivs nu helt av förnybar energi23.9.2025 10:27:15 CEST | Pressmeddelande

Alla tio Mars Snacking-fabriker i Europa drivs nu av förnybar energi. Detta omfattar den årliga produktionen av cirka 900 000 ton av några av Europas mest populära varumärken såsom SNICKERS®, TWIX®, M&M’S®, SKITTLES® och EXTRA®. Detta är ett av exemplen på de investeringar på 1,5 miljarder euro som Mars har gjort i sitt tillverkningsnätverk i EU för att modernisera anläggningar, öka produktionskapaciteten och påskynda insatserna för att fasa ut fossila bränslen i värdekedjan.

Mars presenterar plan på att investera 1 miljard Euro för att stärka tillverkning och innovation i EU18.9.2025 08:02:17 CEST | Pressmeddelande

Med över 90 år i Europa driver Mars sammanlagt 24 fabriker i tio EU-länder, sysselsätter 25 000 personer och exporterar till över 100 marknader – vilket gör regionen central för företagets globala framgång. De senaste fem åren har Mars investerat över 1,5 miljarder Euro i EU:s tillverkningssektor och kommer investera ytterligare 1 miljard Euro i slutet av 2026 – investeringar som bidrar till konsumentdriven innovation, ekonomisk tillväxt, motståndskraft samt modern och energieffektiv infrastruktur. 85 procent av de Mars-produkter som säljs inom EU produceras lokalt inom EU.

Mars levererar ytterligare en absolut minskning av växthusgaser med 1,9 procent12.8.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Mars fortsätter att frikoppla sina koldioxidutsläpp från sin tillväxt, efter att ha vuxit med över 69 % till cirka 55 miljarder dollar i årlig nettoomsättning samtidigt som företagets koldioxidavtryck har minskat med 16,4 % jämfört med 2015 års baslinje. En stor del av framstegen härrör från en påskyndad utveckling av jordbrukssamarbeten. Just nu pågår över 60 projekt i 29 länder som syftar till att förbättra jordbrukarnas försörjning samtidigt som deras verksamhet och mark blir mer motståndskraftiga för kommande generationer. Som ett led i att driva den positiva utvecklingen framåt har företaget etablerat Mars Sustainability Investment Fund (MSIF), som är avsedd att främja affärsinnovationer och tillväxt. Fonden på 250 miljoner dollar syftar till att erbjuda kapital till företag som utvecklar banbrytande lösningar för att hantera viktiga hållbarhetsutmaningar i branschen.

Pälsklingar före partners: människor föredrar att spendera tid med husdjur när de är stressade28.5.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

6 av 10 (61 %) svenska djurägare uppger att de föredrar att spendera tid med sina husdjur, framför partners eller familj, när de känner sig stressade En ny global undersökning med över 30 000 husdjursägare utförd av Mars och Calm visar hur våra husdjur påverkar vårt dagliga välbefinnande Från att vara den bästa följeslagaren när vi är stressade, till att se till att människor tar fler pauser, hjälper husdjur oss att bli mer zen Husdjur uppmuntrar oss till och med att ta pauser från aktiviteter som kan öka vår stress – från doomscrolling, hushållsysslor, jobb och andra uppgifter Många värdesätter det tysta stödet ett husdjur ger, men 79 % tycker även att det är avslappnande att prata med sina husdjur

Mars minskar förpackningsplast med ny digital simuleringslösning8.1.2025 10:12:16 CET | Pressmeddelande

Under 2024 presenterade Mars ett samarbete med programvarujätten Ansys för att genom digital teknologi minska plastavfallet och effektivisera tidsåtgången i utvecklingen av nya förpackningar. Samtidigt pågår också ett omfattande arbete att förnya och stöpa om förpackningsdesigner, vilket ska göra det enklare för konsumenter att återvinna Mars förpackningar. Mars användning av Ansys simuleringslösning har redan minskat mängden plast som Mars köper in för testning med ungefär 246 ton och har potential att minska utvecklingstiden med upp till 40 procent.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye