Lidl Sverige

Lidl bjuder till våffelfest med topptest

Dela

Inför den årliga våffeldagen har Aftonbladet och Expressen genomfört varsitt test för att guida svenskarna till den perfekta våfflan, ett av färdiga våffelmixar och ett av våffeljärn. När resultaten nu står färdiga kan Lidl Sverige stoltsera med två topptestade produkter – våffelmix från det egna varumärket Belbake, och våffeljärnet från Silvercrest.

Lidl bjuder till våffelfest med topptest
Lidl bjuder till våffelfest med topptest

Aftonbladet testade totalt nio våffeljärn medan Expressen testade sex färdiga våffelmixar. Lidls bidrag fick vardera fyra getingar respektive plus från tidningarna vilket ger topplaceringar i testen.

- Få dagar är lika emotsedda som våffeldagen bland våra kunder ute i landet. Att kunna unna sig en riktigt frasig våffla bör vara en rättighet! Att våra produkter får så fina betyg i externa tester är ett perfekt exempel på hur vår höga kvalitet återfinns både i vårt matsortiment och bland våra andra produkter, dessutom till väldigt aptitliga priser, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Våffelmixen kostar 15 kronor och järnet 199 kronor, vilket gör de båda produkterna de billigaste i sina respektive tester.

Motivering våffeljärn Silvercrest

”Det roliga är att det här våffeljärnet hade kunnat bli en testvinnare. Att en så billig produkt klarade matlagningen så pass bra, är ett fint betyg. Dock känns den lite billig (vilket den ju verkligen är!) och gräddade lite ojämnt. Men lätt att förstå, det finns en temperaturfunktion och den blir varm snabbt. Funkade bra med potatis, toppen med toasten och våfflan blev superbra även om den första omgången blev krispig bara på ena sidan. Med tanke på priset är den ett fynd, speciellt om man bara använder den ett par gånger om året.”

Motivering våffelmix Belbake

”Våfflorna doftar gott och smörigt. De är vackert gyllenbruna och ser frasiga och goda ut. Konsistensen är luftig och frasar perfekt när man äter den, även om någon tycker att den blir något degig efter en stund. Både sältan och sötman kommer fram på ett bra sätt utan att ta över. ”Den här kommer alla vara nöjda med på våffelkalaset”, blir någons betyg.”

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.

Växte snabbare än branschen för sjunde året i rad - Lidl Sverige ökade omsättning med 1,9 miljarder kronor18.6.2024 07:15:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sveriges bokslut för förra verksamhetsåret, 1 mars 2023 - 29 februari 2024, är nu klart. Lidl fortsätter växa snabbare än marknaden och nettoomsättningen ökade med 1,9 miljarder kronor, från 16,7 miljarder till 18,6 miljarder - en ökning med över 11 procent. Under de senaste två åren har Lidl Sverige vuxit med mer än 30 procent, jämfört med marknaden som vuxit med 13,2 procent.

Matriket fortsätter manifestera betydelsen av svenskt – intar Kungsträdgården den 3 – 16 juni4.6.2024 08:53:58 CEST | Pressmeddelande

Matriket är det gemensamma varumärket för Lidl Sveriges egna svenskproducerade livsmedel. Det är också varumärket som har det bredaste sortimentet av enbart Från Sverige-märkta produkter. Ett år efter lanseringen har 53 procent av de svenska hushållen kännedom om Matriket, enligt YouGov. Nu fortsätter Lidl Sverige att stärka betydelsen av svenskproducerad mat genom att bjuda in Sommarstockholm till Kungsträdgården under två veckor.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye