The Aurora Scandinavian Concours AB

Nu går det att köpa biljetter till The Aurora

Idag släpps biljetterna till The Aurora som går av stapeln den 5–7 juli i vackra Norrvikens trädgårdar i Båstad. Evenemanget blir Skandinaviens nya arena för ikoniska bilar, innovation och hypercars. The Aurora har sedan lanseringen fått internationell uppmärksamhet och efterfrågan på biljetter är stor bland både besökare och de entusiaster som vill säkra en plats till The Aurora Showfield.

Biljetterna går att köpa från klockan 12:00 svensk tid.

Biljetterna börjar på 795 kronor för vuxna för en dags inträde. För hela helgen kostar det 1 995 kronor. Barn upp till 9 års ålder kommer in gratis.

Att ställa ut sin bil på The Aurora Showfield kostar 3 400 kronor för två personer för en dag. I priset ingår inträde, lunch, dryck, samt tillgång till en lounge. För hela helgen kostar det 9 000 kronor.

The Aurora kommer att visa upp några av världens mest sällsynta bilar, från ikoniska klassiker till moderna hyperbilar, i en av Sveriges vackraste miljöer. The Aurora består av tre fartfyllda dagar bestående av bilar, kultur och festligheter och cementerar Skandinaviens plats på den internationella arenan för samlarbilar.

Med BMW som huvudsponsor, Koenigsegg som Hypercar Partner, och MOTIKON som Classic Car Partner har The Aurora siktet inställt på att bli en permanent del av kalendern för Concours-evenemang.

Inträde för allmänheten

En dags inträde för allmänheten kostar 795 kronor för vuxna. Barn upp till 9 kommer in gratis och för 10- till 17-åringar kostar det 295 kronor.

En hel helg för vuxna kostar 1 995 kronor och 695 kronor för barn i åldern 10 till 17.

The Aurora Showfield

The Aurora Showfield bjuder på en levande bilutställning med upp till 300 olika bilar från hela Europa kommer att finnas på plats varje dag. Entusiaster och klubbar är välkomna att ställa ut sina ögonstenar och mingla med likasinnade individer.

The Aurora välkomnar ansökningar via sin hemsida och ser fram emot att skapa en fantastisk utställning där alla möjliga bilar är välkomna där kärleken till bilen är den gemensamma nämnaren.

The Aurora Concours

En kurerad ”skönhetstävling” där internationella samlare kommer att ställa ut enastående bilar, noga utvalda med hänsyn till historisk signifikans, och höga samlarvärden. Både klassiska bilar och moderna hyperbilar kommer att visas upp.

Det finns ett extremt antal platser som redan har börjat fyllas upp.

Klasserna där The Auroras Concours-kommitté välkomnar ansökningar är:

• “A Drive Down Memory Lane”
    Bilar från innan 1920 till 1980-talet.

• “Scandinavian Sensibilities”
    Bilar med ett skandinaviskt arv eller koppling

• "Muscle Mania”
    Amerikanska muskelbilar

• “Pedal to the Metal”
    Bilar med högoktaniga ambitioner

• “Mini Moons Ago”
    Mini fyller 65 år

• “Buon Anniversario, Maserati”
    Maserati fyller 110 år

• “Spirit of Ecstasy”
    Rolls-Royce fyller 120 år

• “Sleeping Beauties”
    Moderna klassiker

• “Pushing the Limits”
    Hyperbilar från alla eror

The Aurora Hypercar Experience

Ett avskilt evenemang för särskilt inbjudna gäster med världens mest banbrytande prestandabilar samt Koenigsegg som partner. Aurora Hypercar Experience kommer att kombinera en utställning på Norrviken med en unik möjlighet att besöka Koenigseggs testbana och Gripen-ateljé samt träffa märkets grundare och vd, Christian von Koenigsegg.

Den största samlingen av Koenigsegg-bilar som någonsin visats upp för allmänheten kommer även att finnas på plats.

För att få deltaga i The Aurora Concours och Hypercar Experience måste man köpa ett Concours- eller Hypercar-paket. Då ingår bland annat biljetter för två personer till Hypercar Cocktail & Terrace Dinner samt till Black Tie Gala Dinner & The Aurora Garden Party och hotell under hela evenemanget för de som önskar.

The Experience Package

För de som inte vill ställa ut en bil men vill ta del av alla helgens evenemang som Black Tie Gala Dinner samt The Garden Party, och tillgång till VIP Hospitality, finns The Experience Package.

För mer information rörande de olika paketen hänvisar The Aurora till sin hemsida.

Aurora går av stapeln den 5–7 juli

The Aurora ser fram emot att välkomna gäster från hela världen till Båstad för en oförglömlig helg fylld av bilar, konst, botanik, mode, och gemenskap.

Biljetter kan nu köpas via hemsidan:

www.theaurora.se

Följ The Aurora Scandinavian Concours AB