Ytterbygg

Ytterbygg bygger nya lokaler till Corona Control i Stora Höga

Nu är det klart att Corona Control kommer hyra nybyggda lokaler av Ytterbygg på Brålandsvägen utmed E6 i Stora Höga. Huset blir på 1800 kvm och kommer vara inflyttningsklart hösten 2025.

Handslag för ny lokal för Corona Control AB.  Tv. Mats Berntsson, VD Ytterbygg AB, th Daniel Börjesson, VD Corona Control AB
Handslag för ny lokal för Corona Control AB. Tv. Mats Berntsson, VD Ytterbygg AB, th Daniel Börjesson, VD Corona Control AB

Ytterbygg bygger och hyr ut anpassade lokaler till företag i 186 olika branscher. ”- Bredden bland våra hyresgäster är nyckeln till att vi kan fortsätta och bygga nytt oavsett om konjunkturen är stark eller svag.” säger Mats Berntsson, VD på Ytterbygg.

Corona Control säljer högkvalitativa ventiler och instrument till processindustrin. Produkterna behövs även inom den gröna omställningen för tillverkning av energi och vätgas. Corona Control AB är en del av industrikoncernen Indutrade. ”-Med de nya lokalerna kommer vi kunna fortsätta vår långsiktiga tillväxt och få mer ändamålsenliga lokaler som också gör oss mer attraktiva när vi rekryterar” säger Corona Controls VD Daniel Börjesson.

Utöver Corona Control kommer även cykelbutiken Westcoast Bikes hyra i lokaler i det kommande huset.

Bilder

​Ytterbygg – hyr ut anpassade lokaler

Ytterbygg AB är ett familjeägt bygg- och fastighetsbolag som hyr ut lokaler till små och stora företag i Storgöteborg. Vi är en aktiv fastighetsutvecklare, som hela tiden bygger nya lokaler och anpassar befintliga efter våra hyresgästers behov. Verksamheten startade för över 50 år sedan och idag omfattar vårt fastighetsbestånd över 170 000 kvm, från Älvängen i norr till Mölndal i söder. I Hisings Backa och Rollsbo har vi många trevliga lokaler med närhet till bra service och infrastruktur samt möjligheter att växa.

Följ Ytterbygg

Senaste pressmeddelandena från Ytterbygg