Lidl Sverige

Lidls basturökta skinka från Matriket får en guldplacering i nytt test

Dela

När Aftonbladets smakpatrull satte 14 olika rökta smörgåsskinkor på prov, kammade Matrikets basturökta skinka hem förstaplatsen med fem av fem plus. I samma test belönades även Matrikets svensk flatrökt skinka med tre plus. 

Smörgåsskinka är ett minst sagt älskat pålägg bland svenskarna. I ett nytt test av Aftonbladets smakpatrull testades påläggen från de största matvarukedjorna. Bland de 14 rökta smörgåsskinkorna i testet stod Matrikets basturökta skinka som den solklara vinnaren med omdömen som lyfte dess saftiga rökighet och lockande melerade utseende. Matrikets skinka var inte bara testets mest uppskattade, utan även testets billigaste med ett kilopris på endast 62 kronor.

- Vi är mycket stolta över att Matrikets basturökta skinka har fått högsta betyg i testet. Det är extra glädjande att den också har utsetts till den mest prisvärda produkten, vilket än en gång visar att hög kvalitet inte alltid behöver vara dyrt. Att vi inom ytterligare en kategori kan leverera prisvärda och högkvalitativa alternativ som går hem hos svenska konsumenter är värt att fira, säger Robert Stekovic, Inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige. 

Påläggen köptes in från de största matvarukedjorna och serverades försedda med numrerade tallrikar. Smakpatrullen var omedvetna om varumärkena de testade, och hade i uppdrag att bedöma smak, doft och utseende.

Matriket - Basturökt skinka (fem av fem poäng)

”Testets billigaste skinka.”

”En rökig skinka med lagom sälta.”

”Tillsammans med en fin saftighet blir det utan tvekan testets vinnare.”

”Matrikets basturökta skinka från Lidl som med sin saftiga rökighet och melerade utseende gick raka vägen upp till guldplatsen.”

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.

Växte snabbare än branschen för sjunde året i rad - Lidl Sverige ökade omsättning med 1,9 miljarder kronor18.6.2024 07:15:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sveriges bokslut för förra verksamhetsåret, 1 mars 2023 - 29 februari 2024, är nu klart. Lidl fortsätter växa snabbare än marknaden och nettoomsättningen ökade med 1,9 miljarder kronor, från 16,7 miljarder till 18,6 miljarder - en ökning med över 11 procent. Under de senaste två åren har Lidl Sverige vuxit med mer än 30 procent, jämfört med marknaden som vuxit med 13,2 procent.

Matriket fortsätter manifestera betydelsen av svenskt – intar Kungsträdgården den 3 – 16 juni4.6.2024 08:53:58 CEST | Pressmeddelande

Matriket är det gemensamma varumärket för Lidl Sveriges egna svenskproducerade livsmedel. Det är också varumärket som har det bredaste sortimentet av enbart Från Sverige-märkta produkter. Ett år efter lanseringen har 53 procent av de svenska hushållen kännedom om Matriket, enligt YouGov. Nu fortsätter Lidl Sverige att stärka betydelsen av svenskproducerad mat genom att bjuda in Sommarstockholm till Kungsträdgården under två veckor.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye