Spoon och Trickle vinner Umeå universitet
Under de senaste fyra åren har Spoon varit Umeå universitets kommunikationsbyrå. När universitetet nyligen upphandlade en taktisk och kreativ byrå fick Spoon förnyat förtroende. Samtidigt vann systerbyrån Trickle från byrånätverket People People People uppdraget som digital distributionsbyrå.
Spoons uppdrag för Umeå universitet är brett och sträcker sig från kreativ konceptualisering till digital och fysisk produktion. Trickle, som i den förra upphandlingen var underleverantör till Spoon, vann nu upphandlingen som digital distributionsbyrå. Uppdraget gäller digitala kampanjer, medieköp, medieplanering och optimering.
Fokus för PPP-byråernas uppdrag kommer att ligga både på befintliga och potentiella studenter, vare sig det gäller centralt styrda varumärkeskampanjer eller studentrekrytering på fakultets- eller programnivå. Spoon kommer att arbeta tätt tillsammans med såväl Trickle som universitetets kommunikationsavdelning och deras inhousebyrå.
– Det var viktigt för oss att hitta två byråer som vi kan utveckla både samarbete och arbetssätt med. Ett av våra krav i upphandlingen var just hur vi ska kunna samarbeta på flera olika plan med byråerna och hela tiden dra lärdom av det som varit, säger Anna Dahlgren, områdeschef övergripande kommunikation och varumärke vid Umeå universitet.
Spoon och Trickle vann den offentliga upphandlingen i konkurrens med ett tiotal andra byråer.
– Det är en dröm att få fortsätta arbeta med Umeå universitet. Universitetet är ett av de största lärosätena i landet, och det är ett otroligt viktigt samhällsuppdrag de har. Sedan vet vi av erfarenhet hur svårt det är att försvara en upphandling, så vi ser detta som ett kvitto på att vi har gjort mycket rätt under de år som vi har jobbat tillsammans med universitetet. Vi är samtidigt ödmjuka i vetskapen att bra alltid kan bli bättre, och vi är tacksamma att Umeå universitet tror på oss även framgent, säger Fredrik Arvidsson, kundansvarig på Spoon.
– Umeå universitet har sedan start varit ett perfekt projekt för oss! Att förankra beslut i tes, test och sambandsförståelse är inte bara synonymt med universitetets fakulteter utan även med vår gemensamma syn på digital marknadsföring, säger David Larsson, kundansvarig och strateg på Trickle.
De nya avtalen med Umeå universitet började gälla från i början av april.
– Tillsammans med Spoon och Trickle vill vi nu verka för att stärka Umeå universitets varumärke ännu mer och att få fler studenter, medarbetare och samarbetspartners att upptäcka och välja oss, säger Anna Dahlgren.
Arbetsgrupp Spoon
Fredrik Arvidsson, kundansvarig
Sofia Edgren, projektledare
Helena Kämpfe Fredén, strateg
Kristian Gustafsson, CD och formgivare
Arbetsgrupp Trickle
David Larsson, Strateg och kundansvarig
Andreas Jallinder, SEM Specialist
Felicia Teglén, Digital distributionsspecialist
Elin Forslund, Community manager
Kontakter
Maria BiesterfeldtAgency director StockholmSpoon
Tel:+46 73 504 76 91maria.biesterfeldt@spoon.seBilder
Spoon är en strategisk och kreativ byrå som använder redaktionella metoder och berättande för att skapa innehåll som engagerar, konverterar och bygger varumärken.
Spoon har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och London. Vi är dessutom en del av den medarbetarägda byrågruppen People People People.
Följ Spoon
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spoon
Spoon ersätter inhousebyrå hos teknikkonsult30.9.2024 16:48:10 CEST | Pressmeddelande
Teknikkonsulten COWI Sverige väljer Spoon som sin byråpartner. Uppdraget kommer i första hand att omfatta grafisk produktion, men även kreativa koncept och innehållsproduktion. Avtalet löper över tre år.
Spoon vinner flera uppdrag för Göteborgs stad19.9.2024 09:25:08 CEST | Pressmeddelande
Styr & Ställ, Masthuggskajen, grundskoleförvaltningen i Göteborg och Vårt Göteborg. Det är några av de uppdrag för Göteborgs stad som Spoon har vunnit på sistone.
Spoon stärker erbjudandet inom sociala medier – går ihop med KIT4.9.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Byrån KIT går ihop med den strategiska kommunikationsbyrån Spoon. Med ny kompetens vässas Spoons position inom sociala medier ytterligare.
Tobiasregistret väljer Spoon som ny kommunikationspartner12.4.2024 08:42:57 CEST | Pressmeddelande
Nu står det klart: Spoon blir Tobiasregistrets nya byrå och kommer att stötta dem med strategisk och taktisk kommunikation för att rekrytera fler personer till registret.
Barncancerfonden väljer Spoon som byråpartner för sociala medier21.12.2023 15:14:04 CET | Pressmeddelande
Spoon blir ny samarbetspartner för Barncancerfonden. Uppdraget omfattar produktion och strategi för sociala medier. Spoon kommer in med en stark förmåga att kombinera strategi och kreativitet i kampen mot barncancer, säger Tor Löwkrantz Waxin, kommunikationschef på Barncancerfonden.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum