Tobias Baudin talar i Sundbyberg och Stockholm på första maj

Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin kommer på första maj att tala i Sundbyberg och Stockholm. Dagen inleds med facklig frukost och tal i Sundbyberg och avslutas med tal på, för arbetarrörelsen klassisk mark, vid Norra Bantorget. Årets första maj-firande sker under parollen ”Gemensamt ansvar för Sverige”.

Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin
Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Foto: Socialdemokraterna

Program Sundbyberg
09.00 - Partisekreteraren deltar vid facklig frukost. Media är välkomna för fotografering. Föranmälan och pressackreditering krävs. Kontakta ansvarig pressekreterare.
Adress: Sturegatan 12, Sundbyberg

09.45 - Tid för media innan avmarsch

10.00 - Avmarsch mot Tornparken

10.20 - Underhållning & tal av Tobias Baudin

Program Stockholm
14.00 - Avmarsch från Humlegården till Norra Bantorget

15.25 - Tal av Tobias Baudin

16.00 - Tid för media

Mattias Hagenström, pressekreterare hos Tobias Baudin
mattias.hagenstrom@socialdemokraterna.se

För praktiska frågor Sundbyberg
Fredrik Johansson

För praktiska frågor Stockholm
Mia Malmgren

Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin

Magdalena Andersson besöker Luleå, Piteå, Skellefteå och Umeå6.5.2024 17:07:06 CEST | Pressmeddelande

Tisdagen den 7 maj och onsdagen den 8 maj besöker Magdalena Andersson Luleå, Piteå, Skellefteå och Umeå. Under tisdagen besöker partiordförande bland annat Norrbottens flygflottilj F21 för att prata om utbyggnaden av det svenska försvaret. Under dagen besöker hon också SSAB för att diskutera industrins betydelse för klimatomställningen. Under onsdagen besöker Magdalena Andersson bland annat en av Rekabs byggarbetsplatser och strejkvakterna utanför Tesla. Med under dagen är även Socialdemokraternas och LO:s toppkandidat till Europaparlamentet, Johan Danielsson.

Magdalena Andersson undertecknade gemensam deklaration mot extremhögern i Europa i Berlin4.5.2024 17:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under lördagen den 4 maj deltog Socialdemokraternas partiordförande Magdalena Andersson tillsammans med Tysklands förbundskansler Olaf Scholz vid ett toppmöte med europeiska socialdemokrater i Berlin. Under mötet undertecknade Magdalena Andersson tillsammans de europeiska ledarna en gemensam deklaration om att aldrig samarbeta eller samverka med extremhögern i Europa.