Bevaka VM-tvåans hemkomst

I fredags kammade damlandslaget i cheerleading hem ett storartat VM-silver, vilket uppmärksammats av bland annat SVT, Aftonbladet, TV4, DN och Sveriges Radio. Nu är det snart dags för världstvåan att återvända hem till Göteborg, där det som journalist finns möjlighet att bevaka mottagningen och få första intervjuer på hemmaplan i Sverige.

Ida-Maria Lehto Inga restriktioner

Välkommen att delta på mottagningen av damlandslaget i cheerleading, som precis tagit VM-silver i Orlando, USA. Mottagningen är öppen för lagmedlemmarnas familjer samt media. Föranmälan krävs.

Onsdag 1 maj

Flyget landar 14:05 (flightnummer LH816)

Landvetter flygplats, ankomsthallen

Agenda
När laget landar kommer en representant från Svenska Cheerleadingförbundets styrelse att hålla tal och dela ut blommor. Därefter finns det möjlighet för journalister att göra intervjuer.

Föranmälan
Föranmälan sker till scf@cheerleading.se

Om laget
Damlandslagets utövare och tränare tillhör Göteborgsföreningen Gothenburg Cheer One.