Nu lanseras en läcker nyhet för alla choklad- och lakritsälskare: Tupla Double Layer Liquorice
Nyheten Tupla Double Layer Liquorice består av fluffig kakaonougat, salta lakritsbitar och ett lager läcker lakritskola som är täckt av krämig mjölkchoklad och krispiga rispuffar för en extra smakdimension.
– Tupla Double Layer Liquorice är en fantastisk produkt som vi sett fram emot att lansera i Sverige. Tupla har sedan många år tillbaka varit ett ledande och älskat chokladvarumärke i Finland. Det är därför extra roligt att vi nu kan bredda vårt sortiment i Sverige så att fler kan ta del av Tuplas goda produkter, säger Sofia Nordenhem, Brand Manager på Cloetta.
Tuplas smidiga förpackning gör den klockren att ha med sig i väskan, på jobbet eller när man vill njuta av något extra gott i vardagen. Chokladen i Tupla Double Layer Liquorice är dessutom tillverkad med Rainforest Alliance certifierad kakao.
Tupla Double Layer Liquorice finns tillgänglig i dagligvaruhandeln från vecka 20.
För mer information:
Kontakta sofia.nordenhem@cloetta.se, Brand Manager, Cloetta.
Intresserad av smakprov?
Kontakta michaela.ekelund@cloetta.se, Communication Project Manager, Cloetta.
Kontakter
Michaela EkelundCommunication Project ManagerCloetta Sverige AB
Tel:0734 39 43 35michaela.ekelund@cloetta.seBilder
Om oss
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Cloetta i sociala medier.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Cloetta Store är äntligen här - en webbshop fylld med merchandise!23.5.2024 08:06:16 CEST | Pressmeddelande
Nu lanserar Cloetta en webbshop med ett stort utbud av merchandise inspirerat av företagets klassiska varumärken som Kexchoklad, Ahlgrens bilar, Malaco och Juleskum. Produkterna är designade med lekfullhet och tillverkade av högkvalitativa material. Cloetta Store är en hyllning till Cloettas älskade varumärken som funnits med oss i generationer.
Årets sommarnyheter är här - CandyKing släpper åtta nya bitar för säsongens godaste mix!7.5.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Med sommaren runt hörnet är det dags för CandyKing att presentera säsongens nyheter, inte mindre än åtta nya spännande lösgodisbitar. Fruktiga och syrliga toner med en hint av nostalgi fortsätter att vara starka trender inför sommaren. Missa inte fruktiga Fizzy Dino Dip och Fizzy Unicorn Dip, en härlig klubba doppad i syrligt pulver som tar dig tillbaka till barndomen. Exklusivt hos CandyKing finns även frestande sega Flygande Mattor med smak av Tutti-Frutti!
Njut av smaken av sommar med Läkerols nyheter: YUP Sour Watermelon och Dents Raspberry Salmiak6.5.2024 09:08:19 CEST | Pressmeddelande
YUP Sour Watermelon är en pastill som med sin läskande vattenmelonsmak och sitt sötsyrliga strössel för tankarna till varma sommardagar. Läkerol Dents Raspberry Salmiak är en banbrytande produkt som förenar funktion och smak på ett exceptionellt sätt, med den klassiska smakkombinationen hallon och salmiak.
Nu släpper Cloetta en begränsad utgåva av sin klassiska godisburk!16.4.2024 09:29:10 CEST | Pressmeddelande
Som en hyllning till sin historia och tradition av att designa plåtburkar, eftertraktade av samlare över hela landet, släpper Cloetta nu en begränsad utgåva - smyckad med illustrationer på några av Cloettas mest älskade godisklassiker. En närmare titt på burken avslöjar godissorterna, vilket gör den till en nostalgisk resa genom Cloettas unika historia och uppskattade smaker.
Matsvinnsaktion med start i påsk: 250 000 påsar Juleskum ska räddas27.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till skärtorsdagen går konfektyrbolaget Cloetta och e-handlaren Matsmart ihop för att med gemensamma krafter rädda över 25 ton Juleskum i två varianter: originalet och chokladdoppat med smak av vanilj. Målet är att öka medvetenheten om problemen med matsvinn. 250 000 påsar ska räddas fram till Sveriges Overshoot Day, den 21:a april.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum