Stopp för köp av Trisslotter i matbutiken

En nyligen presenterad utredning vill krångla till livet för alla de som köper och säljer spel i fysiska butiker. Får utredningen som den vill kommer det att bli svårt och ovanligt att kunna köpa en Trisslott. Detta vill Livsmedelshandlarna motarbeta i veckans Pärs Minut .

Utredningen: https://www.regeringen.se/contentassets/c978cad7a4d24dc6b3764c75ea54ab22/ett-nytt-forbud-mot-spel-pa-kredit.pdf

Länkar

Hur hindras unga från att bli kriminella i Sverige och i Tyskland?14.6.2024 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Den 27/6 klockan tio släpper Efter släppet blir det samtal om vad vi kan lära oss. Du som inte har möjlighet att vara med på plats kan ta del av seminariet i efterhand via vår Youtubekanal. Medverkande: Pär Bygdeson, vd, Livsmedelshandlarna Richard Jomshof, ordförande Justitieutskottet, Riksdagsledamot SD Mårten Tenne, ordförande, Livsmedelshandlarna Greta Berg, expert brottsförebyggande, SKR Jonas Berg, Ica-handlare, Södertälje Ulrika Liljeqvist, ledamot Justitieutskottet, Riksdagsledamot Centerpartiet Mikael Damsgaard, ledamot Justitieutskottet, Riksdagsledamot Moderaterna Per-Erik Eriksson, Moderator, Agaton Communications Länk till seminariet: https://www.almedalsveckan.info/program/70031