Din Bil öppnar upp Europcar i Ludvika

Den 1 maj slog Europcar upp portarna i Ludvika. Din Bil driver Europcars verksamhet i Volkswagens lokaler med fokus på tillgänglighet och nöjda kunder.

Europcars stationsnätverk växer och etableringen i Ludvika går i linje med Europcars tillväxtstrategi. Verksamheten drivs av Din Bil i Volkswagens lokaler i Ludvika på Gamla Bangatan 54.

– Med service i världsklass och vårt stora fokus på tillgänglighet vill vi på Din Bil och Europcar förenkla Ludvikabornas vardag med hjälp av mobilitet, säger Markus Eriksson Thorberg, stationschef Europcar.

Stationen i Ludvika leds av Markus som har lång erfarenhet av biluthyrning. Europcar Ludvikas nya verksamhet erbjuder tillgänglighet dygnet runt, inklusive julafton och erbjuder förutom personbilar även uthyrning av transportbilar och minibussar. Precis som hos övriga Europcar Sverige är elbilar en viktig del i affärsidén om hållbar delad mobilitet.

– Vi på Europcar fortsätter att utveckla vårt rikstäckande stationsnät med hög tillgänglighet för våra kunder. Det känns tryggt att tillsammans med Din Bil få erbjuda fler positiva mobilitetsupplevelser. Det här är ytterligare ett steg i rätt riktning mot att vi ska vara den drivande leverantören av hållbar delad mobilitet i både städer och på landsbygd, säger Christian Stockeld Lindström, Chief Operating Officer på Europcar Sverige.

Kontakt:

Europcar Ludvika: 0240-87720

Mail: ludvika@europcar.se

Markus Eriksson Thorberg, stationschef Europcar, utanför anläggningen i Ludvika.

Om oss

Europcar är Europas ledande mobilitetsföretag med en global närvaro i 140 länder. I Sverige återfinns Europcar på mer än 170 platser, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Europcar har ett komplett produktutbud från mikromobilitet och personbilar, till transportfordon och campingbilar med ett uttalat fokus på att elektrifiera fordonsflottan. I Sverige drivs Europcar av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.