Starbucks® lanserar två svalkande nyheter och en praktisk uppdatering
I takt med att temperaturen stiger lanserar Starbucks® två välsmakande nyheter i sitt Chilled Coffee-sortiment: Vanilla Bean Macchiato och Hazelnut Macchiato. Samtidigt uppdateras även Chilled Coffee-förpackningarna till en ny praktisk PET-flaska, perfekt on-the-go. De nya förpackningarna och smakerna finns i butik från vecka 20.

Starbucks® Chilled Coffee är populära kylda kaffedryckersom erbjuder en välsmakande och svalkande energiboost på språng. Nu får samtliga produkter i Chilled Coffee-sortimentet en helt ny förpackning i form av en praktisk återförslutningsbar PET-flaska. I samband med att förpackningen får en ny look lanseras även två nya smaker: Vanilla Bean Macchiato och Hazelnut Macchiato. Sedan tidigare finns smakerna Caffè Latte, Caffè Latte No Added Sugar (tidigare Skinny Latte), Caramel Macchiato och Cappuccino som fram till nu haft en förpackning som liknat en takeaway-mugg.
– Vi är glada att erbjuda våra populära Chilled Coffees i en ny förpackning som gör det lättare för konsumenten att avnjuta drycken när de vill. Nu behöver inte drycken hållas kyld och man kan återförsluta flaskan vilket är väldigt praktiskt. De nya smakerna blir garanterade favoriter i sommarvärmen, båda är riktigt goda och uppiggande och passar perfekt att svalka sig med i solen, säger Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks® på Arla i Sverige.
Starbucks® Chilled Coffee-sortiment
- Starbucks® Chilled Coffee Vanilla Bean Macchiato är en elegant blandning av espresso och krämig mjölk med utsökta vaniljaromer.
- Starbucks® Chilled Coffee Hazelnut Macchiato är en balanserad kombination av espresso och mjölk med toner av rostade hasselnötter.
- Starbucks® Chilled Coffee Caffè Latte är en uppfriskande kyld blandning av espresso och sammetslen mjölk skapar denna läckra, traditionella latte.
- Starbucks® Chilled Coffee Caffè Latte No Added Sugar är en osötad version av den omtyckta klassikern Caffè Latte.
- Starbucks® Chilled Coffee Caramel Macchiato är en underbar blandning av djärv espresso, krämig mjölk och en smörig, söt karamellsmak.
- Starbucks® Chilled Coffee Cappuccino är en balanserad blandning av espresso och len mjölk, varsamt sötad med en hint av kakao.
Starbucks® Chilled Coffees PET får med sin nya förpackning längre hållbarhet (från 90 dagar till 150 dagar) och kan förvaras upp till 25 grader där den tidigare behövde hållas kyld.
Starbucksprodukterna tillverkas på Arlas mejeri i Esbjerg i Danmark. Mjölken kommer från Arlagårdar. Kaffet är etiskt producerat av 100 procent arabicabönor från Starbucks® Coffee Company.
Nyckelord
Kontakter
Arla Sveriges presstjänst
Tel:070-884 42 90Om oss
Arla – böndernas eget mejeri
Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 000 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Sverige är hem åt klassiska varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO® och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med försäljning i 146 länder. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Han tar över rodret för Arla Jönköping8.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
I dag tillträder Johan Barkinge som ny chef för Arlas mejeri i Jönköping. Han tar därmed över ledarskapet för en av Europas mest moderna anläggningar.
Ny undersökning: fyra av tio högstadieelever går till skolan utan frukost8.12.2025 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Många elever går till skolan utan frukost – bland högstadietjejer är det nästan varannan. Det visar Arlas återkommande rapport Frukostbarometern 2025, som tyder på att morgonmålet är en bortprioriterad vana i många familjer. Samtidigt minskar antalet kommuner som erbjuder skolfrukost, enligt Livsmedelsverkets senaste kartläggning. – Frukost i skolan kan ge stora vinster för både enskilda individer och samhället i stort, säger Elin Boll, disputerad hälso- och nutritionsexpert på Arla.
Arla på Di Debatt: Satsa på gratis frukost i skolan5.12.2025 11:36:22 CET | Pressmeddelande
Arla lyfter i dag behovet av en nationell satsning på skolfrukost på Dagens industris debattsida. Gratis frukost i landets skolor är en enkel men kraftfull reform som kan bidra till bättre hälsa, ökad jämlikhet och starkare skolresultat, skriver Sverigechefen Cecilia Kocken. Artikeln återges i sin helhet nedan.
Miljonsatsning i Falkenberg för att möta cottage cheese-boomen2.12.2025 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Bondeägda Arla satsar nästan 70 miljoner kronor (6 miljoner euro) i mejeriet i Falkenberg för att tillgodose konsumenternas ökande aptit på KESO® cottage cheese. Investeringen stärker svensk matproduktion och bidrar till ökad livsmedelsberedskap, samtidigt som den ger Europas största cottage cheese-anläggning möjlighet att fortsätta växa.
Mjölkpriset till bönderna sänks i december28.11.2025 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Arla justerar mjölkpriset till bönderna nedåt i december, till följd av snabbt ökande mjölkvolymer globalt och pressade råvarupriser. Ersättningen för ekologisk mjölk ligger kvar på samma nivå.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum