Starbucks® lanserar två svalkande nyheter och en praktisk uppdatering

I takt med att temperaturen stiger lanserar Starbucks® två välsmakande nyheter i sitt Chilled Coffee-sortiment: Vanilla Bean Macchiato och Hazelnut Macchiato. Samtidigt uppdateras även Chilled Coffee-förpackningarna till en ny praktisk PET-flaska, perfekt on-the-go. De nya förpackningarna och smakerna finns i butik från vecka 20.

Foto: Arla.

Starbucks® Chilled Coffee är populära kylda kaffedryckersom erbjuder en välsmakande och svalkande energiboost på språng. Nu får samtliga produkter i Chilled Coffee-sortimentet en helt ny förpackning i form av en praktisk återförslutningsbar PET-flaska. I samband med att förpackningen får en ny look lanseras även två nya smaker: Vanilla Bean Macchiato och Hazelnut Macchiato. Sedan tidigare finns smakerna Caffè Latte, Caffè Latte No Added Sugar (tidigare Skinny Latte), Caramel Macchiato och Cappuccino som fram till nu haft en förpackning som liknat en takeaway-mugg.

– Vi är glada att erbjuda våra populära Chilled Coffees i en ny förpackning som gör det lättare för konsumenten att avnjuta drycken när de vill. Nu behöver inte drycken hållas kyld och man kan återförsluta flaskan vilket är väldigt praktiskt. De nya smakerna blir garanterade favoriter i sommarvärmen, båda är riktigt goda och uppiggande och passar perfekt att svalka sig med i solen, säger Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks® på Arla i Sverige.

Starbucks® Chilled Coffee-sortiment

• Starbucks® Chilled Coffee Vanilla Bean Macchiato är en elegant blandning av espresso och krämig mjölk med utsökta vaniljaromer.
  • Starbucks® Chilled Coffee Hazelnut Macchiato är en balanserad kombination av espresso och mjölk med toner av rostade hasselnötter.
  • Starbucks® Chilled Coffee Caffè Latte är en uppfriskande kyld blandning av espresso och sammetslen mjölk skapar denna läckra, traditionella latte.
  • Starbucks® Chilled Coffee Caffè Latte No Added Sugar är en osötad version av den omtyckta klassikern Caffè Latte.
  • Starbucks® Chilled Coffee Caramel Macchiato är en underbar blandning av djärv espresso, krämig mjölk och en smörig, söt karamellsmak.
  • Starbucks® Chilled Coffee Cappuccino är en balanserad blandning av espresso och len mjölk, varsamt sötad med en hint av kakao.

Starbucks® Chilled Coffees PET får med sin nya förpackning längre hållbarhet (från 90 dagar till 150 dagar) och kan förvaras upp till 25 grader där den tidigare behövde hållas kyld.

Starbucksprodukterna tillverkas på Arlas mejeri i Esbjerg i Danmark. Mjölken kommer från Arlagårdar. Kaffet är etiskt producerat av 100 procent arabicabönor från Starbucks® Coffee Company.