Norra Skog

Pressinbjudan – föreningsstämma 2024

Norra Skog inbjuder representanter för media att bevaka 2024 års ordinarie föreningsstämma i Umeå. Anmälan sker vid ankomst till stämman.

Föreningsstämma

Stämman går även att följa digitalt via: www.norraskog.se

Stämmohandlingar finns att ladda ned här: Stämmohandlingar

Tid: 24 maj klockan 12:00, vi bjuder på lunch från klockan 11.00.

Plats: Hus Fem, Formvägen 5, Umeå

Program:

• 11.00. Samling, ombudsregistrering, lunch.
  • 12.00. Stämmoförhandlingarna börjar.
  • 12.30. Anförande av Olov Winblad von Walter, platschef Metsä Board Husum.
  • Ca 14.15 Ajournering för utdelning av Norra Skogs hedersutmärkelse i guld och Norra Skogs jämställdhetspris.
  • Fikapaus.
  • Stämman återupptas.
  • Ca 16.00 Stämman avslutas.

I samband med utdelning av föreningens utmärkelser kommer tid att avsättas för fotografering. Därtill kommer utskrivna motiveringar till de olika utmärkelserna att finnas tillgängliga på plats.

Föreningsstämma, Pär Lärkeryd

Om oss

Norra Skog drivs av att göra skogsägarlivet i Norrland så värdefullt som möjligt. Vi ägs utav våra medlemmar och verkar för deras bästa, alltid. Både när vi ger råd om hur de kan få ut det mesta och bästa av sitt skogsägande och när vi representerar dem politiskt.

Följ Norra Skog

Senaste pressmeddelandena från Norra Skog

Norra Skog höjer priserna – mer pengar till skogsägarna8.4.2024 09:14:35 CEST | Pressmeddelande

Nu höjer Norra Skog priserna till skogsägare på specialsortimentet, till exempel lednings- och stängselstolpar, svarvtimmer och stamblock. Förändringen gör att skogsägarna får mer kvar i plånboken och att varje träds potential tas tillvara. – Vi jobbar ständigt för att förbättra erbjudandet till våra medlemmar. Det här är nästa steg, säger Jonas Arvidsson, marknadschef Virke på Norra Skog.